Een recente onthulling in de vorm van VHS-beeldmateriaal uit 1995 toont voor het eerst mogelijk een multiplayer modus met Luigi in Super Mario 64. Ondanks dat Luigi nooit in de uiteindelijke versie van de game voor de Nintendo 64 verscheen, was hij wel speelbaar in de latere DS-versie samen met Mario, Yoshi en Wario. De video toont Luigi die een spin jump doet naast Mario, wat speculaties oproept over een multiplayer functionaliteit die nooit is uitgebracht. Shigeru Miyamoto heeft in het verleden al aangegeven dat Luigi bijna klaar was voor de game, maar door geheugenbeperkingen werd hij niet opgenomen. Het belicht ook een "Mario Bros."-achtig minispel dat nooit is gerealiseerd en een testkamer die de ontwikkelaars gebruikten om de besturing met een analoge 3D-stick te perfectioneren. De Nintendo Gigaleak van 2020 gaf modders toegang tot vroege bestanden van Super Mario 64 die naar Luigi verwezen, waardoor ze zijn verschijning in de game konden reconstrueren.
Wat hield de multiplayer modus in Super Mario 64 in?De multiplayer modus in Super Mario 64 zou een split-screen functie hebben waarbij Mario en Luigi afzonderlijk het kasteel binnen konden gaan. Er was ook een modus waarbij de camera vast was en Mario in de verte kleiner werd. Deze modi bereikten echter nooit de definitieve versie van het spel.
Super Mario 64 is een iconisch spel van Nintendo en was één van de eerste 3D-platformspellen. Het lanceerde in 1996 en werd geprezen voor zijn pionierswerk in 3D-besturing en vrijheid in gameplay. De game speelt zich af in Princess Peach's kasteel waar Mario meerdere werelden verkent om Power Stars te verzamelen. Hoewel Luigi afwezig was in de originele release, blijft het idee van zijn aanwezigheid en een multiplayer component een interessant stukje van de geschiedenis van de game.
Reacties
Nog geen reacties. Wees de eerste!