Oni Press onthult duistere toekomst van EC Comics horror op SDCC 2024

Jul 25, 2024 3:00 PM

Oni Press heeft de iconische EC Comics-brand nieuw leven ingeblazen, met groot succes. Het eerste nummer van "Epitaphs From the Abyss" heeft al meer dan 65.000 exemplaren verkocht. Vanwege dit succes wordt de horror-anthologie verlengd van 5 naar 12 nummers, met de finale gepland voor de zomer van 2025. Dit zal de weg vrijmaken voor nieuwe EC Comics-titels. Daarnaast komt er in december 2024 een vakantiespecial genaamd "Shiver Suspenstories", een mix van horror, sci-fi en militaire actie. Een donker fantasy-serie genaamd "Cruel Kingdom" zal in januari 2025 debuteren en "Cruel Universe" vervangen na zijn 5 nummers durende run. Bekende namen uit de stripwereld zoals Charlie Adlard, Matt Kindt, en Lee Bermejo zullen bijdragen leveren. Deze uitbreiding en nieuwe releases markeren een belangrijke fase voor EC Comics en versterkt hun positie in de stripwereld.

Wat kunnen we verwachten van de nieuwe series van EC Comics?

Van "Epitaphs From the Abyss" kunnen we langere verhaalbogen verwachten, met bijdrages van gerenommeerde schrijvers uit de stripwereld. "Shiver Suspenstories" biedt een unieke mix van genres voor de feestdagen, en "Cruel Kingdom" introduceert een donkere fantasysetting met verhalen van topauteurs als Cullen Bunn en Al Ewing.

EC Comics is oorspronkelijk bekend van zijn invloedrijke horror- en sci-fi-strips in de jaren 40 en 50, zoals "Tales from the Crypt". Deze strips stonden bekend om hun gedurfde verhalen en indrukwekkende kunst, en beïnvloedden de hele stripindustrie. De heropleving door Oni Press probeert deze erfenis te evenaren door nieuwe generaties kennis te laten maken met de klassieke storytelling en artistieke stijlen die EC Comics zo legendarisch maakten.