Square Enix heeft aangekondigd dat Octopath Traveler 0 beperkingen zal hebben voor de plaatsing van stadselementen op sommige consoles bij de release in december. Spelers op PS5, Xbox Series X|S en moderne pc's kunnen tot 500 stadselementen plaatsen, terwijl Switch 2 en PS4 dit moeten doen met 400. Spelers van de originele Switch hebben zelfs een limiet van 250, wat de ervaring krachtig beïnvloedt. Daarnaast varieert de resolutie en framerate tussen de verschillende platforms, waarbij de PS5 en Xbox Series X tot 3840 x 2160 bij 120 FPS ondersteunen. De Switch 1 biedt maximaal 1280 x 720 en 30 FPS. De release is gepland voor 4 december 2025 en de fysieke versie zal alleen beschikbaar zijn als Game-Key Card.
Wat zijn de technische specificaties voor Octopath Traveler 0 op verschillende platforms?Octopath Traveler 0 ondersteunt op PS5 en Xbox Series X tot 3840 x 2160 en 120 FPS, terwijl Switch 2 en PS4 tot 1920 x 1080 en 60 FPS ondersteunen. De originele Switch heeft een maximum van 1280 x 720 bij 30 FPS.
Octopath Traveler 0 is de prequel van het populaire HD-2D RPG spel Octopath Traveler. Dit nieuwe hoofdstuk in de franchise wordt een vernieuwende ervaring voor fans, waarbij het unieke visuele stijl en de diepgaande verhaallijn van de voorganger worden voortgezet, met de toevoeging van stadselementen die spelers kunnen bouwen en beheren. Dit biedt een frisse speelervaring en aanknopingspunten voor strategische planning en multiplayer interactie.
Reacties
It's cool to see Square Enix pushing each platform to its limits, even if it means some players will have to choose between portability and performance. At least the HD-2D charm should shine through no matter where you play it.
Honestly, the performance gap between consoles is wild, but at least they're being upfront about it so players can pick their platform wisely. Still, it's a bummer that Switch 1 owners are getting the short end of the stick with no upgrade path.