De Early Access-titel No Rest for the Wicked van ontwikkelaar Moon Studios heeft twee weken na release een update gekregen die de game in een beter daglicht stelt. Dit diabolische Soulslike spel is nog steeds niet voor iedereen weggelegd, maar heeft een aantal verbeteringen ondergaan. Na veel technische problemen bij lancering zien we nu dat Moon Studios hard heeft gewerkt aan het verfijnen van de game. Grafisch gezien is het spel vergelijkbaar met de hitserie Arcane, met een levendige, gedetailleerde, en duistere middeleeuwse fantasy wereld die zowel de speler visueel als auditief weet te boeien. De setting van de game nodigt uit tot verkennen en vechten, gedreven door environmental storytelling.

Het spel kent een hoge moeilijkheidsgraad zoals verwacht bij een Soulslike, waarbij gevechten geduld en tactiek vereisen. De gameplay-formule bestaat onder andere uit het herrijzen bij het laatste beacon na de dood en het verliezen aan duurzaamheid van wapens en bepantsering bij elke dood. Terwijl het spel vergevingsgezinder is dan andere in hetzelfde genre, bestraft het de speler meer voor fouten tijdens de gevechten dan voor de sterfte zelf.

Extra informatie over het spel: No Rest for the Wicked plaatst spelers in de schoenen van een lid van een legendarische sekte met de taak om het rijk van een plaag te redden. Het spel is opgebouwd rondom gevechten en verkennen, waarbij de unieke grafische stijl en intense gameplay zorgen voor een fris doch uitdagend spel in de Soulslike categorie.

Wat maakt No Rest for the Wicked uniek in het Soulslike-genre?

In tegenstelling tot andere Soulslike games, legt No Rest for the Wicked meer nadruk op straf voor fouten binnen gevechten dan voor de dood zelf, waardoor een defensieve en tactische aanpak vereist is. Daarnaast is de grafische stijl die doet denken aan een geanimeerde comic met duistere en gedetailleerde middeleeuwse fantasy-elementen ook opmerkelijk en draagt bij aan de unieke ervaring van het spel.