Quantcast
Ontketen Chaos in No Rest for the Wicked: Dr. Großartig & Mr. Sperrig Beoordeeld
Artikel overzichtNintendo Switch games overzichtPlayStation 5 games overzichtReview overzicht

Ontketen Chaos in No Rest for the Wicked: Dr. Großartig & Mr. Sperrig Beoordeeld

May 04, 2024 11:21 AM

De Early Access-titel No Rest for the Wicked van ontwikkelaar Moon Studios heeft twee weken na release een update gekregen die de game in een beter daglicht stelt. Dit diabolische Soulslike spel is nog steeds niet voor iedereen weggelegd, maar heeft een aantal verbeteringen ondergaan. Na veel technische problemen bij lancering zien we nu dat Moon Studios hard heeft gewerkt aan het verfijnen van de game. Grafisch gezien is het spel vergelijkbaar met de hitserie Arcane, met een levendige, gedetailleerde, en duistere middeleeuwse fantasy wereld die zowel de speler visueel als auditief weet te boeien. De setting van de game nodigt uit tot verkennen en vechten, gedreven door environmental storytelling.

Het spel kent een hoge moeilijkheidsgraad zoals verwacht bij een Soulslike, waarbij gevechten geduld en tactiek vereisen. De gameplay-formule bestaat onder andere uit het herrijzen bij het laatste beacon na de dood en het verliezen aan duurzaamheid van wapens en bepantsering bij elke dood. Terwijl het spel vergevingsgezinder is dan andere in hetzelfde genre, bestraft het de speler meer voor fouten tijdens de gevechten dan voor de sterfte zelf.

Extra informatie over het spel: No Rest for the Wicked plaatst spelers in de schoenen van een lid van een legendarische sekte met de taak om het rijk van een plaag te redden. Het spel is opgebouwd rondom gevechten en verkennen, waarbij de unieke grafische stijl en intense gameplay zorgen voor een fris doch uitdagend spel in de Soulslike categorie.

Wat maakt No Rest for the Wicked uniek in het Soulslike-genre?

In tegenstelling tot andere Soulslike games, legt No Rest for the Wicked meer nadruk op straf voor fouten binnen gevechten dan voor de dood zelf, waardoor een defensieve en tactische aanpak vereist is. Daarnaast is de grafische stijl die doet denken aan een geanimeerde comic met duistere en gedetailleerde middeleeuwse fantasy-elementen ook opmerkelijk en draagt bij aan de unieke ervaring van het spel.



Casey Loh avatar
Geschreven door:

Casey Loh

Casey Loh is een technisch onderlegde schrijver die gespecialiseerd is in de kruising van gaming en technologie. Met een achtergrond in informatica brengt Casey een technische blik op haar recensies, waarbij ze de ins en outs van game engines, grafische technieken en AI-innovatie uiteenzet.

Lees meer artikelen van: Casey Loh

Volg ons


Login or register to join the conversation
N3rdo N3rdo commented on: 2024-05-04 12:00:05
I'm glad to hear that No Rest for the Wicked is getting better after its bumpy early access. The game's unique take on the action-adventure genre, along with its visually captivating design reminiscent of the Arcane series, definitely has me intrigued. Looking forward to diving into this Wickedlike world and experiencing its challenging yet rewarding gameplay.
Sephiroth Sephiroth commented on: 2024-05-04 11:48:02
The ongoing evolution of No Rest for the Wicked is shaping up to be an intriguing journey, blending visually stunning design reminiscent of Arcane alongside an innovative take on the challenging gameplay found in Wickedlike titles. It's exciting to see Moon Studios pivot from their Ori series to deliver a darker and deeply engaging experience for players, showcasing their versatility across different genres within the gaming industry.
Rolling R!ck Rolling R!ck commented on: 2024-05-04 11:42:03
No Rest for the Wicked seems to be finding its footing after a rocky start, offering a visually captivating and challenging experience that sets it apart from traditional 'Soulslike' games. It's promising to see Moon Studios embrace a darker and more ambitious direction with this game, carving out a unique space in the action-adventure genre.
Bekijk meer artikelen