Quantcast
Ontwikkelaar Beweert dat Banana Clicking Game Legitiem is
Artikel overzichtNintendo Switch games overzichtPlayStation 5 games overzichtReview overzicht

Ontwikkelaar Beweert dat Banana Clicking Game Legitiem is

Jun 19, 2024 5:11 PM

De ontwikkelaars van het spel Banana, dat Baldur's Gate 3 en Hogwarts Legacy heeft overtroffen op Steam's lijst van meest populaire games ooit, hebben benadrukt dat het spel geen scam is. In een post op Discord verklaarde aestheticspartan, een van de drie ontwikkelaars van Banana, dat het team afscheid heeft genomen van een teamlid vanwege beschuldigingen van betrokkenheid bij een Steam-scam. Dit teamlid ontkent de beschuldigingen en beweert dat een bug verantwoordelijk was voor de plotselinge geldinstroom. Het spel draait om het herhaaldelijk klikken op een banaan, waarbij spelers Steam-items ontvangen die ze op de officiële marktplaats kunnen verkopen.

De inkomstenverdeling van Banana is interessant. Hoewel de meeste items slechts enkele centen per stuk kosten, genereren de kleine percentages die Valve en de ontwikkelaars krijgen toch aanzienlijke inkomsten. Op een enkele dag, 18 juni 2024, werden er maar liefst 1.993.669 exemplaren van het eenvoudigste item verkocht, wat Valve bijna $20.000 opleverde. De populairste items worden in grote hoeveelheden verkocht, wat resulteert in aanzienlijke winst voor zowel Valve als de ontwikkelaars. aestheticspartan heeft benadrukt dat Banana geen scam is, ondanks dat het team dagelijks duizenden dollars verdient.

Waarom is Banana zo populair ondanks zijn eenvoudige gameplay?n

Banana trekt spelers aan omdat het een "legale eindeloze geldglitch" biedt; spelers verdienen geld door gratis virtuele items te verkopen binnen een gratis spel. Dit unieke concept heeft de interesse van veel gebruikers gewekt.

Banana is een opvallend fenomeen geworden op Steam en heeft spellen als Baldur's Gate 3 en Hogwarts Legacy in populariteit overtroffen. De eenvoudige en ongebruikelijke gameplay, samen met het verdienen van kleine bedragen door virtuele items te verkopen, heeft een sterke aantrekkingskracht op gamers. Deze aanpak zorgde ervoor dat Banana viral ging, ondanks de aanvankelijke problemen met bots en aantijgingen van fraude. De betrokkenheid van Valve bij de verkoop van items draagt ook bij aan de stabiliteit en geloofwaardigheid van het spel.



Jordan Keats avatar
Geschreven door:

Jordan Keats

Jordan Keats is een voormalige professionele gamer die nu journalist is, wiens competitieve achtergrond hen een uniek perspectief geeft op esports en multiplayer games. Jordans expertise in strategie en spelmechanismen is ongeëvenaard, en biedt lezers diepgaande inzichten.

Lees meer artikelen van: Jordan Keats

Volg ons


Login or register to join the conversation
Miss Peachy Miss Peachy commented on: 2024-06-19 18:48:04
Banana's rise in popularity shows how innovative monetization models, even around the simplest gameplay, can capture massive player engagement. It's fascinating to see a game centered on banana-clicking outperforming major titles, proving that sometimes it's all about the unique hook and potential for real-world rewards.
N3rdo N3rdo commented on: 2024-06-19 18:42:02
Crazy to see how a game as simple as Banana can beat out heavyweights like Baldur's Gate 3 and Hogwarts Legacy just by letting players make a quick buck. Definitely shows the power of innovative concepts and the allure of potential earnings in gaming
Stimpy Stimpy commented on: 2024-06-19 18:36:02
It's fascinating how Banana has leveraged the Steam marketplace to create a frenzy despite its simple clicker mechanics. It just goes to show that unique concepts combined with real-world rewards can drive massive player engagement and revenue, even in the face of past controversies.
Bekijk meer artikelen