De ontwikkelaars van de game Dispatch, AdHoc, hebben onthuld dat er één uiterst zeldzame game-status is die nog nooit door een speler is behaald. Dit staat in verband met een statistiek die aangeeft hoe spelers het personage Robert tijdens het spel hebben gespeeld. Aan het einde van de game krijgt elke speler een type-categorie toegewezen, variërend van 'everyman' tot 'anti-hero'. De co-oprichter van de studio, Nick Herman, deelde mee dat er vier verschillende soorten zijn, maar de vierde is zo moeilijk te behalen dat niemand deze tot nu toe lijkt te hebben ontgrendeld. Dit is een stuk content waarvan ze weten dat het misschien nooit is verkregen, maar er bestaat ook een kans dat het gewoon een bug is die de registratie van deze status beïnvloedt. Dispatch, dat een verkoop van 2 miljoen exemplaren heeft behaald, roept nu aandacht op voor een mogelijke sequel en is genomineerd voor Beste Debuut Indie Game tijdens The Game Awards.

Wat is de zeldzaamste game-status in Dispatch?

De zeldzaamste game-status in Dispatch is een categorie die nog nooit door een speler is ontgrendeld. Deze status, die verband houdt met verleden gameplaykeuzes, is zo moeilijk te bereiken dat het kan zijn dat niemand het kan verkrijgen, of dat het een bug betreft die het registreren ervan verhindert.

Dispatch is een superheldenwerkplekcomedy die het klassieke episodische speelformaat nieuw leven inblies. Met zijn boeiende verhaal en karakterontwikkeling heeft het de harten van veel gamers veroverd en bewijst het dat er een sterke markt is voor dit soort games, vergelijkbaar met de Telltale-ervaring. Gezien de positieve reacties en verkoopcijfers is de vraag naar meer content van Dispatch zeker gerechtvaardigd.