Supertrick Games heeft gereageerd op de controverse rond het gebruik van AI in hun nieuwe game Let It Die: Inferno, die vandaag is gelanceerd. De controverse ontstond door een melding op Steam die suggereerde dat er aanzienlijke generatieve AI was gebruikt tijdens de ontwikkeling, met betrekking tot kunst, muziek en stemoverdracht. Na de reacties op deze melding gaf het ontwikkelteam meer details over hoe AI precies werd geïntegreerd. Hoewel ze AI gebruikten om stemmen te creëren voor twee personages, waren deze stemmen bedoeld om de aard van de personages te benadrukken en niet om kosten te besparen. De andere stemmen zijn gedaan door menselijke acteurs. Ook werd AI ingezet om ruw beeldmateriaal te genereren voor in-game inhoud en ter ondersteuning bij muzieksamenstelling. De eerste recensies op Steam zijn gemengd, wat voor bezorgdheid zorgt over de ontvangst van het spel.
Wat zijn de gevolgen van het gebruik van AI in Let It Die: Inferno?Het gebruik van AI in Let It Die: Inferno leidde tot gemengde reacties van spelers en critici. Hoewel het team probeert te benadrukken dat de AI geen vervanging is voor menselijke creativiteit, blijft er een bezorgdheid bestaan over de rol van AI in de game-industrie en hoe dit de kwaliteit van games kan beïnvloeden.
Let it Die: Inferno is een vervolg op de eerdere titel Let it Die, die bekend stond om zijn unieke en asymmetrische multiplayerervaring. Dit nieuwe deel laat die concepten achter zich en introduceert directe, realtime multiplayer in een PvEvP-omgeving, wat het spel relevanter maakt binnen de huidige gamers-community. Het team achter de game, geleid door Suda51's Grasshopper, probeert een frisse ervaring te bieden in een steeds competitieve markt.
Reacties
Nog geen reacties. Wees de eerste!