Ontwikkelaar van Manor Lords verduidelijkt: Middeleeuwse stadsbouw zal niet zo zijn

Apr 19, 2024 3:11 PM

De indie game Manor Lords, ontwikkeld door Slavic Magic en gepubliceerd door Hooded Horse, is een strategie en city-builder spel dat zich richt op het bouwen en managen van steden tijdens de middeleeuwen. De ontwikkelaar Greg heeft nadrukkelijk aangegeven dat Manor Lords niet gezien moet worden als concurrent voor de bekende Total War-serie. Hij wil met Manor Lords een ontspannende spelervaring bieden waarbij gevechten wel voorkomen, maar niet de boventoon voeren. De focus ligt op het ontwikkelen van een middeleeuwse stad inclusief alle uitdagingen die daarbij komen kijken. Ook is duidelijk geworden dat er geen roadmap voor Manor Lords zal komen, omdat de ontwikkeling flexibel moet blijven en inspelen op feedback vanuit de community. De game start in Early Access op 26 april 2024.

Wat houdt de Early Access van Manor Lords precies in?

Early Access is een periode waarin een game beschikbaar is voor het publiek terwijl het nog in ontwikkeling is. Spelers krijgen de kans om het spel te spelen, feedback te geven en zo te helpen bij het verfijnen en verbeteren van de game vóór de officiële release.

Manor Lords is bijzonder omdat het ontwikkeld wordt door een solo-ontwikkelaar, Greg. Dit is een trend die we vaker zien in de indie gamescene, waar individuele ontwikkelaars met beperkte middelen toch in staat zijn om indrukwekkende games te creëren. Het spel combineert stadsbouw met realistische historische details en strategische gevechten, hoewel deze laatste dus niet als hoofdelement worden beschouwd. Het doet denken aan spellen als Banished of de Anno-serie, maar belooft een unieke ervaring door de nadruk op realisme en middeleeuwse simulatie.