Ontwikkelaar zegt dat hero shooters een sterke haak nodig hebben om fans te winnen
Dec 11, 2024 4:23 PMDe ontwikkeling van Marvel Rivals heeft geloopt vergelijkingen met het falen van Concord, dat slechts enkele weken na zijn lancering offline werd gehaald vanwege een schokkend laag aantal spelers. Thaddeus Sasser, de directeur van Marvel Rivals, benadrukt dat Concord geen unieke waardepropositie bood, wat bijdroeg aan zijn mislukking. Voor live service games zoals Marvel Rivals is het cruciaal om een sterke aantrekkingskracht te hebben om spelers van gevestigde titels te overtuigen om over te stappen. Marvel Rivals heeft echter een sterke start gemaakt met 10 miljoen spelers in de eerste drie dagen, deels dankzij de aantrekkingskracht van het Marvel-universum.
Waarom is Marvel Rivals populairder dan Concord?Marvel Rivals heeft succesvol de aantrekkingskracht van het Marvel-universum benut en biedt unieke gameplay ervaringen met populaire superhelden. In tegenstelling tot Concord, dat weinig nieuwe elementen toevoegde, stemt Marvel Rivals direct af op de verlangens van spelers om interactie te hebben met iconische personages zoals Storm en Doctor Strange.
Marvel Rivals is een gratis te spelen live service hero shooter, vergelijkbaar met Overwatch. Het spel is ontstaan in een tijd waarin er veel hoge verwachtingen zijn van superhelden-games, vooral na de populariteit van de Marvel-films. Dit spel biedt niet alleen dynamische actie, maar ook de kans om in de huid van geliefde personages te kruipen, wat voor veel gamers een onmiskenlijke aantrekkingskracht heeft.
Jordan Keats
Jordan Keats is een voormalige professionele gamer die nu journalist is, wiens competitieve achtergrond hen een uniek perspectief geeft op esports en multiplayer games. Jordans expertise in strategie en spelmechanismen is ongeëvenaard, en biedt lezers diepgaande inzichten.
Volg ons
Fans
Fans
Fans