Quantcast
Opkomst van de Ronin geannuleerd in Zuid-Korea
Artikel overzichtNintendo Switch games overzichtPlayStation 5 games overzichtReview overzicht

Opkomst van de Ronin geannuleerd in Zuid-Korea

Feb 13, 2024 2:40 PM

Sony Interactive Entertainment Korea heeft aangekondigd dat het nieuwe Team Ninja-spel, Rise of the Ronin, niet in Zuid-Korea zal worden uitgebracht. Het spel, dat zowel fysiek als digitaal onbeschikbaar zal zijn, lijkt te botsen met gevoeligheden gerelateerd aan de historische figuur Shōin Yoshida. Deze figuur is met name in Zuid-Korea omstreden vanwege zijn rol in het verleden van Japanse expansie en bezetting van Korea. In Rise of the Ronin worden spelers ondergedompeld in een actievolle openwereld RPG die zich afspeelt aan het einde van de Edo-periode, waar zij als Ronin gevechten aangaan met diverse wapens en zelfs kunnen zweven. De game staat gepland voor release op de PlayStation 5 op 22 maart.

Waarom wordt Rise of the Ronin niet uitgebracht in Zuid-Korea?

De waarschijnlijke reden dat Rise of the Ronin niet in Zuid-Korea wordt uitgebracht is vanwege de positieve weergave van Shōin Yoshida in het spel. Yoshida heeft een historische rol gespeeld in de discussies over het veroveren van Korea door Japan en is daarom een controversiële figuur in Zuid-Korea.

Aanvullend op de bovenstaande informatie over de release van Rise of the Ronin, is het interessant om iets meer te weten over de ontwikkelaar van de game, Team Ninja. Deze studio is vooral bekend om hun werk aan de Nioh-serie en de Ninja Gaiden-games, welke worden geprezen om hun intense actie en diepe gameplay-mechanieken. Team Ninja staat bekend om het creëren van uitdagende en sfeervolle games die vaak zijn geworteld in de Japanse cultuur en geschiedenis, en Rise of the Ronin belooft deze traditie voort te zetten met zijn setting in het historische Japan en de focus op de ervaring van een ronin, ofwel een meesterloze samoerai.



Samira Khan avatar
Geschreven door:

Samira Khan

Samira Khan is een verhalenenthousiast met een scherp oog voor storytelling in spellen. Haar literaire benadering van gamekritiek onderzoekt thema's, karakterontwikkeling en plotstructuur, waardoor ze een aanhang krijgt onder gamers die de kunst van het vertellen waarderen.

Lees meer artikelen van: Samira Khan

Volg ons


Login or register to join the conversation
Miss Peachy Miss Peachy commented on: 2024-02-13 15:00:06
It's interesting to see the impact of historical sensitivity on video game releases. 'Rise of the Ronin' looks like it's shaping up to be a captivating exploration of late 19th century Japan, and Team Ninja's track record with games like 'Nioh' has me intrigued to see how they'll handle this unique period in history.
Sephiroth Sephiroth commented on: 2024-02-13 14:54:03
It's a shame that 'Rise of the Ronin' won't be available in South Korea, but it's understandable given the sensitive historical context. Team Ninja's expertise in crafting action titles and their commitment to historical accuracy make this game a significant release for PlayStation 5 enthusiasts.
Stimpy Stimpy commented on: 2024-02-13 14:48:07
It's interesting to see how real-world historical sensitivities can impact the release of a highly anticipated game like 'Rise of the Ronin.' Team Ninja's commitment to depicting the late Edo period's cultural and political turmoil in a compelling open-world action RPG makes it a title worth keeping an eye on, especially for fans of Japanese history and immersive gameplay experiences.
Bekijk meer artikelen