
Ori Studio wordt volledig onafhankelijk na sluiting van Private Division
Mar 11, 2025 6:07 PMMoon Studios, de ontwikkelaar achter de geliefde Ori-serie, heeft aangekondigd dat ze 'volledig onafhankelijk' zijn geworden. Dit gebeurde nadat ze de publicatierechten van hun nieuwste spel, No Rest for the Wicked, hebben veiliggesteld van Take-Two Interactive, het bedrijf achter grote titels zoals Grand Theft Auto en Borderlands. No Rest for the Wicked, dat vorig jaar in early access is uitgebracht, had oorspronkelijk de steun van Private Division, een label dat zich richt op indie-games. Echter, met de verkoop van Private Division door Take-Two aan een onbekende partij, werden de plannen gewijzigd.
Moon Studios gelooft dat de nieuwe onafhankelijkheid hen in staat zal stellen om hun visie zonder beperkingen uit te voeren. Dit nieuws komt samen met een belangrijke update voor No Rest for the Wicked, dat volgende maand een jaar in early access is geweest op PC en Xbox. Hoewel Take-Two eerder bevestigde ondersteuning te blijven bieden, heeft de onafhankelijkheid van Moon Studios nieuwe mogelijkheden geopend voor de verdere ontwikkeling van het spel.
Waarom is Moon Studios onafhankelijk geworden?Moon Studios is onafhankelijk geworden om volledige creatieve vrijheid te hebben, vooral na de wijzigingen in de samenstelling van Private Division, waardoor ze nu in staat zijn hun visie zonder beperkingen te realiseren.
No Rest for the Wicked is een actie-RPG en sluit aan bij de sterke traditie van Moon Studios met visueel verbluffende platforms en meeslepende gameplay, zoals te zien in de Ori-spellen. De release in early access heeft fans in staat gesteld om direct betrokken te zijn bij de ontwikkeling, wat vaak leidt tot verbeterde gameplay en gebruikerservaring. De game staat bekend om zijn unieke artistieke stijl en diepgaande verhaal, wat het een aantrekkelijke keuze maakt voor gamers die van narrative-driven spelervaringen houden.

Jordan Keats
Jordan Keats is een voormalige professionele gamer die nu journalist is, wiens competitieve achtergrond hen een uniek perspectief geeft op esports en multiplayer games. Jordans expertise in strategie en spelmechanismen is ongeëvenaard, en biedt lezers diepgaande inzichten.
Volg ons
Fans
Fans
Fans

Going indie is a bold move, but if anyone can pull it off, it's Moon Studios—they’ve already proven they can craft magic with Ori. Excited to see how No Rest for the Wicked shapes up now that they’re steering the ship solo, especially with that early access feedback in their back pocket.

It's awesome to see Moon Studios going fully independent—seems like the perfect move for a team that’s always delivered such polished, passion-driven games. Can’t wait to see how No Rest for the Wicked evolves now that they’re free to fully chase their creative vision without any outside strings attached.