Quantcast
Palworld Dev Slaat Terug: Wie Maakt Het Uit Als Slechts 5 Spelen
Artikel overzichtNintendo Switch games overzichtPlayStation 5 games overzichtReview overzicht

Palworld Dev Slaat Terug: Wie Maakt Het Uit Als Slechts 5 Spelen

Jul 31, 2024 12:31 PM

De ontwikkelaars van Palworld, bijgenaamd “Pokémon met wapens,” hebben kritiek geuit op de term "dood spel" en de obsessie met spelersaantallen. Hoewel Palworld bij de lancering een grote populariteit kende met meer dan 2 miljoen gelijktijdige spelers op Steam, is dit aantal sindsdien afgenomen tot tienduizenden. Ondanks het succes van de lancering, worden spellen met een lagere spelersactiviteit vaak als "dood" bestempeld, wat volgens John “Bucky” Buckley van Pocketpair schadelijk is voor de industrie. Bucky benadrukt dat spelers gewoon de spellen moeten spelen die ze leuk vinden, ongeacht hoeveel mensen ze spelen. Hij roept op tot het loslaten van de focus op live service spellen die proberen spelers eindeloos betrokken te houden, omdat dit ongezond is voor zowel spelers als ontwikkelaars. Palworld staat bekend als het tweede meest gespeelde spel op Steam, achter PUBG.

Waarom wordt een spel snel als 'dood' bestempeld?

Een spel wordt als 'dood' bestempeld wanneer het aantal actieve spelers drastisch daalt na de lancering. Dit komt vaak door de focus van de industrie en media op gelijktijdige spelersaantallen als maatstaf voor succes.

Palworld, ontwikkeld door Pocketpair, werd enorm populair dankzij de unieke combinatie van monsterverzameling en gevechtsmechanieken met vuurwapens. Dit concept heeft veel aandacht getrokken, vergelijkbaar met andere succesvolle live-service spellen. Het is een open-wereld spel waarin spelers genaamd Pals vangen en ermee strijden. Palworld heeft zijn piek van meer dan 2 miljoen gelijktijdige spelers bereikt, waardoor het een van de meest gespeelde spellen op Steam is. Echter, zoals veel live service spellen, ervaart het een natuurlijke afname in spelersactiviteiten na de lancering.



Samira Khan avatar
Geschreven door:

Samira Khan

Samira Khan is een verhalenenthousiast met een scherp oog voor storytelling in spellen. Haar literaire benadering van gamekritiek onderzoekt thema's, karakterontwikkeling en plotstructuur, waardoor ze een aanhang krijgt onder gamers die de kunst van het vertellen waarderen.

Lees meer artikelen van: Samira Khan

Volg ons


Login or register to join the conversation
Mr. Bison Mr. Bison commented on: 2024-07-31 14:36:03
It's crazy how fixated we get on player count numbers as the main measure of success. Palworld's drop doesn't mean it’s dead—there's still a dedicated community out there having a blast, just like the turnarounds we’ve seen with No Man's Sky and Rainbow Six Siege.
Stimpy Stimpy commented on: 2024-07-31 14:12:03
It's wild how quick we are to label games as dead just because player counts drop after launch. Games like Palworld should be appreciated for their creativity and ongoing community rather than just their peak numbers.
N3rdo N3rdo commented on: 2024-07-31 14:06:03
It's crazy how fixated we are on player counts to label games as dead. Palworld's uniqueness and dedicated fanbase show that there's more to a game's health than just the numbers—let's enjoy the ride, folks
Bekijk meer artikelen