Palworld explodeert: 7M verkopen in 5 dagen

Jan 24, 2024 9:51 AM

De lancering van het spel Palworld blijft indrukwekkende cijfers aantonen, nu bekend is geworden dat het ‘Pokémon met geweren’ crafting en survival game binnen slechts vijf dagen al meer dan zeven miljoen exemplaren heeft verkocht. Ontwikkelaar Pocketpair is dankbaar en werkt hard aan het verbeteren van het spel en het oplossen van de bugs die gebruikers ervaren. De verkoopaantallen hebben uitsluitend betrekking op de Steam-verkopen en houden geen rekening met verkopen op Xbox en Windows PC. Met een piek van 1,864,421 gelijktijdige spelers heeft Palworld op Steam een indrukwekkend record gevestigd.

Palworld is nu al één van de grootste game lanceringen ooit, maar het brengt ook controverse met zich mee. De ontwikkelaars hebben te maken gehad met doodsbedreigingen en beschuldigingen van het kopiëren van Pokémon, wat heeft geleid tot snelle actie van Nintendo om een in het oog springende Pokémon mod te verwijderen. IGN's vroege toegangsreview van Palworld op Steam gaf het spel een 8/10, waarbij werd benadrukt dat de diepe overlevingsmechanica en de humoristische houding van het spel het erg verslavend maken.

Wat zijn de unieke kenmerken die Palworld onderscheiden van andere survival games?

Palworld onderscheidt zich met een combinatie van creature-collecting geïnspireerd door Pokémon, terwijl het ook diepgaande overlevingsmechanica en crafting elementen integreert. Bovendien voegt het spel een eigenzinnige draai toe door gewapende gevechten te combineren met het verzamelen van wezens.

Palworld is een mix tussen een survival- en een creature-collecting game die duidelijk geïnspireerd is door Pokémon, maar zich onderscheidt door de implementatie van bewapende gevechten en diepgaande crafting systemen. Dit zorgt voor een unieke gameplay-ervaring die zowel het verzamelen van wezens als survival elementen omarmt. Palworld is ontwikkeld door Pocketpair en werd uitgebracht op 19 januari 2024. Ondanks de controverse blijft het spel stevig staan in de belangstelling van gamers wereldwijd.