Palworld ontwikkelaar overweegt free-to-play versus pay-to-play te midden van TGS buzz
Sep 13, 2024 11:20 AMDe ontwikkelaar van Palworld, een populaire multiplayer survival craft game, overweegt om de game om te schakelen naar een free-to-play en live service model of vast te houden aan het huidige pay-to-play systeem. Na een succesvolle lancering op Steam, waar de game voor $30 werd aangeboden en ook beschikbaar kwam via Game Pass, zijn de spelersaantallen enigszins gedaald, maar Palworld blijft een van de meest gespeelde games op Steam. De CEO van Pocketpair, Takuro Mizobe, geeft aan dat het omzetten naar een live service model voordelen kan bieden, maar dat dit ook veel uitdagingen met zich meebrengt, aangezien de game oorspronkelijk niet met deze structuur in gedachten is ontworpen. Er is grote bezorgdheid over spelers die eerder $30 hebben betaald en de mogelijke backlash die die beslissing met zich mee kan brengen.
Moet Palworld free-to-play worden?Het is nog niet duidelijk of Palworld moet overstappen naar een free-to-play model. Pocketpair is zich bewust van de bezorgdheid van spelers die al betaald hebben, maar zal een beslissing moeten nemen die zowel de levensduur van het spel als de winstgevendheid bevordert.
Palworld, vaak beschreven als 'Pokémon met wapens', is een game waarin spelers de wereld verkennen, monsters vangen en samen met anderen overleven en bouwen. De game heeft controverses met zich meegebracht door beschuldigingen dat het een 'rip-off' van Pokémon zou zijn. Dit heeft zelfs geleid tot bedreigingen richting de ontwikkelaars. Ondanks deze controverses heeft Palworld een belangrijke impact gemaakt in de gamingwereld en de aandacht getrokken van grote bedrijven zoals Sony. Er zijn geruchten dat een aankondiging voor een PlayStation-versie tijdens het Tokyo Game Show zal plaatsvinden.
Casey Loh
Casey Loh is een technisch onderlegde schrijver die gespecialiseerd is in de kruising van gaming en technologie. Met een achtergrond in informatica brengt Casey een technische blik op haar recensies, waarbij ze de ins en outs van game engines, grafische technieken en AI-innovatie uiteenzet.
Volg ons
Fans
Fans
Fans