Palworld trekt 25 miljoen spelers aan

Palworld trekt 25 miljoen spelers aan

Feb 23, 2024 9:58 AM

De open-world survival game Palworld kent een indrukwekkend succes met meer dan 25 miljoen spelers wereldwijd. Ontwikkelaar Pocketpair heeft bekendgemaakt dat vooral via Steam het spel een enorm bereik heeft met 15 miljoen spelers, terwijl de Xbox-versie goed is voor nog eens 10 miljoen gamers. Palworld wordt geprezen om zijn gameplay, waarbij 94% van de beoordelingen op Steam 'Erg Positief' zijn. De focus voor de ontwikkelaar ligt nu bij het verbeteren van het spel door bugs te repareren en valsspelers te bestrijden. Spelers die op zoek zijn naar hulp bij het verkennen van de wereld van Palworld of die hun gameplay willen verbeteren, kunnen gebruikmaken van diverse gidsen met tips en tricks.

Wat is Palworld en waarom is het zo populair?

Palworld is een survival adventure game waarbij spelers in een open wereld diverse wezens, bekend als 'Pals', kunnen vangen, trainen en gebruiken tijdens hun avonturen. De populariteit van Palworld kan worden toegeschreven aan de unieke combinatie van survival-elementen en de mogelijkheid om wezens te verzamelen en te gebruiken in gevechten of bij het verzamelen van resources, wat een boeiende en dynamische speelervaring oplevert.

Palworld onderscheidt zich van andere survival games door het unieke concept waarbij je samenwerkt met 'Pals', fantasiewezens die je assistentie verlenen. Naast het verkennen en overleven in een uitgebreide wereld, focust de game ook op bouwaspecten en gevechten. Deze formule heeft goed uitgepakt en resulteert in positieve reviews en een groeiende spelersgemeenschap.