De horrorfilmklassieker "Paranormal Activity" maakt de overstap naar de game-industrie. Na successen zoals "Friday the 13th", "Texas Chainsaw Massacre" en "The Blair Witch Project" zal deze franchise nu ook te ervaren zijn als videogame. Brian Clarke, bekend van de indie horrorgame "The Mortuary Assistant", is de ontwikkelaar achter dit project, met uitgever DreadXP. De "Paranormal Activity" game, gepland voor lancering in 2026, belooft spelers op een nieuwe manier te onderdompelen in de kenmerkende found-footage stijl van de films en bouwt voort op de bestaande lore.

Hoewel de beschikbare platforms nog niet bevestigd zijn, zal de game naar verwachting op meerdere platforms verschijnen. Het zal een geavanceerde versie van "The Mortuary Assistant’s" Haunt System gebruiken, dat de soorten en intensiteit van schrikeffecten aanpast op basis van speleracties. Patrick Ewald, CEO van Epic Pictures en producent bij DreadXP, en ontwikkelaar Brian Clarke hebben beiden hun enthousiasme en ambities voor het project geuit. Een teaser is al uitgebracht, maar toont voornamelijk namen en logo's. De game is tot dusver het enige bevestigde "Paranormal Activity"-project, aangezien de laatste film uitkwam in 2021 en er nog geen nieuws is over een nieuwe film.

Wanneer komt de "Paranormal Activity" videogame uit en op welke platforms?

De "Paranormal Activity" videogame staat gepland voor release in 2026. De platforms waarop de game zal verschijnen, zijn nog niet bevestigd, maar de verwachting is dat deze op meerdere platforms beschikbaar zal zijn.

"Paranormal Activity" staat bekend om zijn innovatieve gebruik van found-footage technieken in horror cinema en heeft een reeks films opgeleverd die het genre hebben getransformeerd. Met een eenvoudig maar effectief concept van het opnemen van paranormale gebeurtenissen in huiselijke settings, heeft de franchise een trouwe fanbase opgebouwd en horror enthousiastelingen over de hele wereld op het puntje van hun stoel gehouden. De aankomende game breidt niet alleen het universum van "Paranormal Activity" uit, maar het laat ook zien hoe horrorfilms en videogames steeds meer met elkaar verweven raken.