
Path of Exile 2-directeur verrast door succes vroege toegang
Mar 27, 2025 8:00 PMPath of Exile 2 heeft onverwacht veel succes behaald sinds de lancering in early access eind vorig jaar. Aanvankelijk was Grinding Gear Games, de ontwikkelaar, bezorgd dat de £25 toegangsprijs spelers zou afschrikken. Dit bleek echter niet het geval te zijn, want het spel had op zijn hoogtepunt tussen de 800.000 en 900.000 gelijktijdige spelers. Jonathan Rogers, co-founder en game director, gaf aan dat de ontwikkeling van het spel snel moest worden aangepast toen het een echte release-gevoel begon te krijgen. Ondanks een daling in het aantal spelers sinds de lancering, is Rogers optimistisch dat de volledige release, gepland voor later dit jaar of begin 2026, nog veel groter zal zijn. Dit omdat het spel dan gratis beschikbaar komt.
Waarom is Path of Exile 2 zo populair?Path of Exile 2 heeft een sterke aantrekkingskracht door zijn diepgaande gameplay en het feit dat het een gratis te spelen model zal hanteren bij de volledige release. Dit trekt nieuwe spelers aan die het spel willen uitproberen.
Path of Exile 2 is een vervolg op het populaire action role-playing game Path of Exile, dat in 2013 werd uitgebracht en een trouwe fanbase heeft opgebouwd. De game staat bekend om zijn complexe skilltrees en diepgaande character customization, wat bijdraagt aan de lange levensduur en aantrekkingskracht voor spelers die op zoek zijn naar een uitdagende ervaring. Met de komst van de nieuwe Huntress klasse en een volledige eindgame-herziening in Update 0.2, blijft de game zich ontwikkelen en stimuleren ze continu de betrokkenheid van hun community.

Alex Riverton
Alex Riverton is een doorgewinterde journalist met meer dan tien jaar ervaring in de gamingindustrie. Bekend om zijn diepgaande analyses en hands-on previews, heeft Alex een reputatie opgebouwd voor diepgaand commentaar op spelmechanismen en storytelling in videogames.
Volg ons
Fans
Fans
Fans

It’s refreshing to see a dev team roll with the punches like this—turning an early access experiment into a full-blown live service shows they’re listening. The shift to free-to-play could be a game-changer, especially if they nail the endgame loop to keep players hooked.

Honestly, it's wild how a paid early access phase turned into a live service stress test—GGG clearly underestimated how hardcore the PoE community is. Free-to-play launch is gonna be chaos, and I'm here for it. Elon Musk accidentally turning PoE 2 into a drama generator is peak 2024 energy, but hey, at least it proves the hype is real. Can't wait to see how the endgame evolves with all this player feedback shaping it.