Payday 3, ontwikkeld door Starbreeze, is zich bewust van de ontevredenheid onder spelers en heeft een speciaal team opgezet om het spel te verbeteren. Vier maanden na de lancering, die gepaard ging met verschillende problemen, waaronder serverissues, heeft Starbreeze aangekondigd dat een "strike team" van ervaren ontwikkelaars werkt aan noodzakelijke veranderingen. Dit team gaat de feedback van spelers, verzameld van forums, sociale media en de Feature Upvote pagina, omzetten in actie. In februari zal Starbreeze hun plan onthullen en benadrukt dat ze zorgvuldig willen omgaan met mogelijke verbeteringen.

Ondanks een succesvolle start met 3.1 miljoen spelers sinds oktober, is het aantal spelers op Steam gedaald, waarbij meer spelers nu Payday 2 spelen dan het vervolg. Payday 3 heeft momenteel een 24-uurs piek van slechts 713 spelers vergeleken met 33.550 voor Payday 2, dat meer dan tien jaar geleden is uitgebracht.

Wat is een "strike team" dat Starbreeze heeft opgericht voor Payday 3?

Een "strike team" is een groep ervaren ontwikkelaars bij Starbreeze, samengesteld uit de design-, community-, communicatie- en productieteams, die zich volledig focust op het verbeteren van Payday 3 op basis van spelerfeedback om aan hun verwachtingen te voldoen.

Extra achtergrondinformatie: Payday 3 is de langverwachte opvolger van het populaire Payday 2, een coöperatieve first-person shooter met een focus op het uitvoeren van overvallen. De eerdere games in de serie zijn bekend om hun intense gameplay en de mogelijkheid om met vrienden verschillende heists te plannen en uit te voeren. Met de belofte van verbeterde graphics, nieuwe mechanismen en een actueel thema had Payday 3 hoge verwachtingen te vervullen bij de fans. De problemen bij de lancering en de daaropvolgende betrokkenheid van Starbreeze om deze aan te pakken, zullen bepalend zijn voor het toekomstige succes van het spel.