Capcom heeft een officiële roadmap voor de optimalisatie van Monster Hunter Wilds op PC onthuld, die samenvalt met Title Update 4, die op 16 december uitkomt. De roadmap bestaat uit drie delen: eerste verbeteringen die bij het aanstaande update worden toegevoegd, extra updates in januari 2026 en meer optimalisatie in februari 2026. De initiële update richt zich op CPU/GPU optimalisatie en bevat meer dan 100 verbeteringen die de prestaties op zowel consoles als PC moeten verbeteren. Spelers uiten echter hun onvrede over deze trage aanpak en vrezen dat toekomstige uitbreidingen de huidige verbeteringen weer kunnen tenietdoen. Monster Hunter Wilds, sinds de lancering in februari 2025, heeft te maken gehad met ernstige prestatiesproblemen, wat heeft geleid tot recensiebombardementen en lagere verkopen.
Wat zijn de belangrijkste verbeteringen in de roadmap van Monster Hunter Wilds?De belangrijkste verbeteringen omvatten CPU/GPU optimalisatie, nieuwe grafische instellingen, en verbeteringen aan de shader-compilatie en VRAM-gebruik die de prestaties van het spel zouden moeten verbeteren.
Monster Hunter Wilds is een actie-avonturenspel dat door Capcom is ontwikkeld en bekend staat om zijn uitdagende monsterjachten. Sinds de lancering heeft het spel echter te maken gehad met veel kritiek vanwege technische problemen, met spelers die frustraties uiten over de prestaties, wat heeft geleid tot een lage replaywaarde. Dankzij de aangekondigde optimisaties hoopt Capcom de ervaring voor de spelers te verbeteren en de game weer aantrekkelijk te maken voor terugkerende spelers.
Reacties
It's great to see Capcom laying out a clear plan, but the staggered timeline feels like we're hunting for patience instead of monsters. Hopefully these tweaks will smooth out the experience before the community's frustration becomes the real endgame boss.
Capcom's roadmap feels like a slow burn when players are already on fire about performance issues. At least they're finally giving PC hunters some love, even if it's arriving fashionably late.