De ontwikkeling van de Perfect Dark reboot heeft recentelijke controverse opgeleverd over de echtheid van de gameplay demo die vorig jaar werd getoond. Volgens ex-ontwikkelaar Adam McDonald was de demo in-engine, maar bevatte deze zowel echte als gefingeerde elementen. Terwijl enkele gameplay-systemen functioneren zoals in de demo getoond, was de presentatie ook ontworpen om de kijker een gevoel te geven van de beoogde speelervaring. De initiële reacties en claims dat de demo "basically fake" was, hebben voor veel discussie gezorgd. McDonald legt uit dat het team probeerde zo eerlijk mogelijk te zijn zonder de spelers te misleiden.

Was de gameplay demo van Perfect Dark echt of nep?

Volgens Adam McDonald, een voormalig ontwikkelaar van het project, was de demo in-engine en presenteerde deze een mix van echte gameplay-systemen en enkele gefingeerde elementen. Het doel was om een representatieve ervaring te tonen zonder bewust misleidend te zijn.

Perfect Dark is een gerenommeerde franchise die oorspronkelijk in 2000 werd gelanceerd op de Nintendo 64. Deze reboot was in ontwikkeling bij The Initiative en zou de terugkeer van spionage-actie gameplay met moderne elementen inluiden. De aankondiging en latere gameplay demo waren bedoeld om de grafische mogelijkheden van de Xbox Series X/S te demonstreren, maar de recente ontwikkeling rondom de annullering heeft dat allemaal in de vergetelheid gedreven.