Phil Spencer begrijpt afwezigheid van Helldivers 2 op Xbox, maar stelt vraagtekens bij het voordeel van de PlayStation-exclusiviteit

Feb 16, 2024 10:27 AM

Helldivers 2 maakt furore als een van de grootste multiplayer games van 2024. Na een indrukwekkende lancering op PC en PS5 is de door PlayStation gefinancierde game snel uitgegroeid tot de grootste PC-lancering van het bedrijf ooit. Met meer dan 360.000 gelijktijdige spelers op beide platformen kan de populariteit van de co-op shooter niet worden genegeerd. Echter, voor Xbox-gebruikers is er geen mogelijkheid om mee te doen en dit is iets wat ook Phil Spencer, de gaming chef van Microsoft, betreurt. Ondanks Xbox's beleid om spelers tegemoet te komen en op verschillende platformen aanwezig te zijn, uit Spencer zijn frustratie over het feit dat de game niet beschikbaar is op Xbox.

Hij geeft toe dat hij het nut er niet van inziet om de game exclusief voor PlayStation te houden. Helldivers 2, hoewel uitgegeven door Sony Interactive Entertainment, is geen first-party PlayStation game. Dit betekent dat exclusiviteit niet vanzelfsprekend is en dat het logisch zou zijn als het spel beschikbaar zou zijn op zoveel mogelijk platformen, vooral met het oog op PlayStation's live service ambities. Spencer verwacht dat Helldivers 2 uiteindelijk toch naar Xbox zal komen, ervan uitgaande dat er een tijdslimiet zit aan de exclusiviteitsovereenkomst. Voor degenen die van Helldivers 2 genieten op PC/PS5 is het de moeite waard om te kijken naar essentiële speeltips voor Helldivers 2, die zeker je gameplay zullen verbeteren.

Waarom is Helldivers 2 niet beschikbaar op Xbox Series X/S?

Helldivers 2 is op dit moment niet beschikbaar op Xbox Series X/S omdat het spel door Sony Interactive Entertainment is gefinancierd en uitgegeven, wat heeft geleid tot een tijdelijke exclusiviteitsperiode voor PlayStation en PC. Microsoft's Phil Spencer heeft zijn hoop uitgesproken dat deze exclusiviteit niet permanent is en dat het spel uiteindelijk toegankelijk zal worden voor Xbox-spelers.

Helldivers 2 is een opvolger van de game Helldivers, ontwikkeld door Arrowhead Game Studios. De originele Helldivers werd uitgebracht in 2015 en was goed ontvangen vanwege de intense co-op gameplay en strategische diepgang. De game bevond zich in een sciencefictionuniversum waar spelers de rol opnamen van leden van een elite-eenheid genaamd de Helldivers, die strijd leverden om de planeet Super Earth te beschermen tegen verschillende vijandige buitenaardse rassen. Met deze achtergrond van de eerste game is de verwachting voor Helldivers 2 hooggespannen, waarbij fans hopen op een vergelijkbare of verbeterde ervaring die voortbouwt op de sterke fundamenten van zijn voorganger.

N3rdo N3rdo commented on: 2024-02-16 10:48:02
Oh man, it's a bummer Helldivers 2 isn't on Xbox yet. Console exclusivity can be such a mixed bag—exciting for players on one platform, but frustrating for others. Hopefully, they figure it out and bring it over soon for all of us to enjoy.