Phil Spencer kondigt 34 miljoen Game Pass-abonnees aan

Feb 18, 2024 10:15 AM

Phil Spencer van Microsoft heeft bekendgemaakt dat Game Pass nu 34 miljoen volledig betalende abonnees heeft. Dit indrukwekkende aantal is een toename van 9 miljoen sinds januari 2022. De abonnees die gebruikmaken van promoties zijn hierbij niet meegerekend. Spencer benadrukt de groei op PC en via cloud gaming als belangrijke factoren voor deze toename. In gerelateerd nieuws wordt onthuld dat Diablo 4 binnenkort naar Xbox Game Pass en PC Game Pass komt en Microsoft geeft aan dat de volgende Xbox-console een grote technologische vooruitgang zal betekenen.

Wat betekent de toename in Game Pass-abonnees voor de gaming-industrie?
nDe sterke groei van Game Pass-abonnees wijst op een toenemende verschuiving naar subscription-based services in de gaming-industrie. Dit model biedt gamers toegang tot een brede bibliotheek van games voor een vast maandelijks bedrag, wat de waardeperceptie van consumenten verandert en ontwikkelaars nieuwe mogelijkheden biedt voor inkomsten en blootstelling.

Bovendien staat Diablo 4 als verwachte toevoeging aan de Game Pass-service symbool voor de continue uitbreiding van het aanbod van hoogwaardige titels binnen het abonnement. Diablo is een iconische game-serie van Blizzard Entertainment die al sinds 1997 bestaat en bekend staat om zijn hack-and-slash gameplay en duistere fantasywereld. De toevoeging van de nieuwste game aan de service zal bestaande abonnees tevreden stellen en potentieel nieuwe klanten aantrekken.