Phil Spencer van Xbox geeft toe: Ik heb Destiny en Guitar Hero afgewezen
Sep 03, 2024 1:22 PMPhil Spencer, de Xbox-baas, heeft onlangs toegegeven dat hij het misschien niet altijd goed heeft als het gaat om het inschatten van succesvolle videogames. In een interview op de PAX West conventie vertelde hij dat hij de kans om Destiny en Guitar Hero te publiceren heeft gemist. Spencer had bij de lancering van Destiny 1 twijfels over het spel, wat volgens hem te maken had met zijn gebrek aan interesse in PvP. Ondanks deze gemiste kansen, heeft hij nog steeds veel waardering voor de teams achter deze populaire titels.
Waarom heeft Phil Spencer Destiny en Guitar Hero afgewezen?Phil Spencer gaf aan dat hij Destiny aanvankelijk verkeerd inschatte en in de veronderstelling verkeerde dat het spel veel PvP-elementen zou bevatten, wat niet het geval was. Ook twijfelde hij aan het succes van Guitar Hero, omdat hij niet geloofde in de haalbaarheid van een spel met plastic gitaren, ondanks de uiteindelijke enorme populariteit van beide franchises.
Destiny, ontwikkeld door Bungie, werd in 2014 gelanceerd en was een enorme hit met meer dan zes miljoen verkochte exemplaren in de eerste maand. Het vervolg, Destiny 2, werd in 2017 uitgebracht en blijft tot op de dag van vandaag ondersteund, vooral nadat Sony Bungie in 2022 heeft overgenomen. Beide titels hebben een diepgaande impact gehad op de multiplayer-game scene en blijven een fan favoriet. Guitar Hero, dat de manier waarop gamers muziekgames ervaren revolutioneerde, ook begon als een niche-idee dat uiteindelijk uitgroeide tot een fenomenale franchise met meerdere titels en een blijvende invloed op de muziekgaming industrie.
Alex Riverton
Alex Riverton is een doorgewinterde journalist met meer dan tien jaar ervaring in de gamingindustrie. Bekend om zijn diepgaande analyses en hands-on previews, heeft Alex een reputatie opgebouwd voor diepgaand commentaar op spelmechanismen en storytelling in videogames.
Volg ons
Fans
Fans
Fans