Phil Spencer, de CEO van Xbox, heeft tijdens een interview onthuld dat hij geen spijt heeft van het niet aangaan van exclusiviteitsovereenkomsten voor populaire games zoals Destiny en Guitar Hero. In zijn gesprek op PAX West reflecteerde Spencer op zijn beslissing om Destiny niet te ondertekenen, een keuze die hem nu in retrospectief misschien een gemiste kans lijkt. Hij gaf aan dat hij destijds twijfelde omdat hij niet zou passen in de PvP-component van de game. Ondanks de enorme successen van beide franchises, blijft Spencer positief en kijkt hij liever naar de toekomst dan terug naar zijn keuzes. Deze blik op spijt en de onzekerheid van de game-industrie zijn waardevol voor gamers die zich afvragen welke trends en titels de volgende grote hits kunnen worden.

Waarom heeft Phil Spencer geen spijt over het niet aangaan van deals voor Destiny en Guitar Hero?

Spencer heeft geen spijt omdat hij gelooft dat het maken van keuzes in de game-industrie onzeker is en niet altijd te voorspellen is welke spellen succesvol zullen zijn. Hij benadrukt dat hij liever vooruitkijkt dan terugkijkt naar keuzes die hij heeft gemaakt.

Destiny is een populaire online multiplayer-shooter ontwikkeld door Bungie, die in 2014 werd uitgegeven. Het spel heeft talrijke expansies en een grote fanbase opgebouwd. Guitar Hero, ontwikkeld door Harmonix, is een muzikale game waarin spelers plastic gitaren gebruiken om nummers te spelen. Beide games hebben niet alleen de game-industrie veranderd, maar ook impact gehad op de popcultuur, waaronder muzieksuccessen en veranderingen in hoe we multiplayer-shooters ervaren.