Planet Coaster 2 onthulling: waterparken en herfst 2024 datum

Jul 11, 2024 5:23 PM

Planet Coaster 2 is aangekondigd door Frontier Developments, met een release in de herfst van 2024 voor PC, PlayStation 5 en Xbox Series X|S. De aankondigingstrailer laat pre-alpha beelden zien van nieuwe waterparkattracties zoals een lazy river, een golfslagbad en een spannende waterglijbaan. Naast deze nieuwe functies, zoals animatronics en unieke geluidseffecten, beloven de ontwikkelaars terugkerende favoriete attracties uit het eerste deel. Spelers kunnen genieten van drie spelmodi: Carrière, Franchise en Sandbox, waarbij de Franchise-modus multiplayer-opties en competities bevat. Frontier zal maandelijks nieuwe details onthullen via de Frontier Unlocked livestreams. We kijken uit naar een verbeterde en uitgebreidere parkbouwervaring die de creativiteit van spelers naar een hoger niveau tilt.

Wat zijn de nieuwe functies in Planet Coaster 2 vergeleken met de eerste game?n

Planet Coaster 2 introduceert nieuwe waterparkattracties zoals lazy rivers, waterglijbanen en golfslagbaden. Er zijn ook verbeterde bouwgereedschappen, animatronics, rook-, water- en geluidseffecten en de mogelijkheid om met vrienden samen te spelen en elkaars parken te bezoeken. Daarnaast bevat de game drie spelmodi: Carrière, Franchise en Sandbox.

Planet Coaster werd voor het eerst uitgebracht in 2016 en werd geprezen om zijn diepgang in parkbeheer en creativiteit. Met de toevoeging van waterparkattracties en nieuwe gameplay-functies biedt Planet Coaster 2 een verfrissende update voor zowel nieuwe spelers als veteranen van het originele spel. Frontier's belofte van maandelijkse updates via livestreams zorgt ervoor dat de community betrokken blijft en altijd iets nieuws heeft om naar uit te kijken.