PlayStation auto onthuld op CES 2024: neem plaats in de bestuurdersstoel

Jan 12, 2024 7:38 PM

De nieuwste elektrische auto van Sony, genaamd Afeela, werd gepresenteerd tijdens CES 2024 en kan PlayStation 5-spellen afspelen. Dit voertuig, ontwikkeld in samenwerking met autofabrikant Honda, fungeert als een Remote Play apparaat en biedt naast games ook andere slimme functies zoals navigatie en muziek. Bijzonder aan Afeela is het 'Media Bar' display aan de voorkant van de auto, bedoeld om mediabeelden te tonen, wat bijvoorbeeld nuttig kan zijn voor rideshare chauffeurs. Met functies als een yoke-vormig stuur en een groot display is de Afeela niet alleen een blik op de toekomst van autorijden, maar ook van gamen onderweg.

Wat maakt de Afeela anders dan andere elektrische auto's?

Naast de typische functies van een slimme auto, is Afeela uniek doordat het PlayStation 5-spellen kan afspelen via Remote Play. Het is een combinatie van geavanceerde voertuigtechnologie en gaming, geoptimaliseerd voor entertainment op de weg.

De Afeela, die omschreven wordt als de 'PlayStation Car', is een spannende ontwikkeling voor zowel de auto- als de gamesindustrie. Sony staat bekend om zijn innovatie in de elektronica- en entertainmentsector, en de samenwerking met Honda toont een duidelijke visie op de integratie van verschillende technologische domeinen. Met de mogelijkheid om PlayStation-spellen af te spelen tijdens het rijden of op laden, zet Afeela een standaard voor toekomstig entertainment op de weg.