Artikel overzichtNintendo Switch games overzichtPlayStation 5 games overzichtAlle games overzichtReview overzicht
cover image $news_headline

PlayStation kondigt nieuwe ontslagen aan, richt zich op live-service teams

Mar 05, 2025 11:29 AM

PlayStation heeft recentelijk een nieuwe ronde van ontslagen doorgevoerd, waarbij medewerkers van de Visual Arts studio en ontwikkelaars van een geannuleerd live-service spel bij Bend Studio getroffen zijn. Dit komt voort uit een herstructurering van de Amerikaanse operaties van Sony. Medewerkers in San Diego zijn geïnformeerd dat hun laatste werkdag op 7 maart zal zijn. De ontslagen hebben geleid tot verdriet binnen het team, waar veel ervaren ontwikkelaars hun baan hebben verloren. Deze veranderingen komen kort nadat er eerder deze maand ook al personeel uit de softwaredivisie was ontslagen. De omvang van de huidige ontslagen is nog niet volledig duidelijk.

nWaarom heeft PlayStation personeel ontslagen?

PlayStation heeft personeel ontslagen als onderdeel van een herstructurering van zijn operaties in de VS, wat onder andere te maken heeft met de annulering van bepaalde projecten en de behoefte aan organisatorische aanpassingen.

n

De Visual Arts studio heeft eerder samengewerkt met Naughty Dog aan remasters van The Last of Us. Dit team had de verantwoordelijkheid om ondersteuning te bieden aan first-party studios van Sony. De impact van deze ontslagen is groot, omdat het team bekend stond om zijn expertise en ervaring in de game-industrie.



Jordan Keats avatar
Geschreven door:

Jordan Keats

Jordan Keats is een voormalige professionele gamer die nu journalist is, wiens competitieve achtergrond hen een uniek perspectief geeft op esports en multiplayer games. Jordans expertise in strategie en spelmechanismen is ongeëvenaard, en biedt lezers diepgaande inzichten.

Lees meer artikelen van: Jordan Keats

Volg ons

Login or register to join the conversation
Stimpy Stimpy commented on: 2025-03-05 11:42:12
It’s a bummer to see such a talented team impacted, especially when their work has been so integral to remastering classics and pushing the boundaries of visual storytelling. Here’s hoping the industry finds a way to navigate these shifts without losing the magic that makes gaming so memorable.
Sephiroth Sephiroth commented on: 2025-03-05 11:36:16
It's always tough to see talented developers let go, especially when they've been instrumental in bringing beloved games to life. Hopefully, the industry can find ways to balance restructuring with retaining the creative minds that make gaming so special.
Bekijk meer artikelen