PlayStation sluit twee recent aangeschafte studios, 200+ medewerkers getroffen
Oct 30, 2024 10:19 AMConcord, ontwikkeld door Firewalk Studios en onlangs uitgebracht, is definitief geschrapt door PlayStation na een teleurstellende lancering. Het verlies van Concord betekent ook het sluiten van Firewalk Studios, waarbij ongeveer 210 werknemers in een onzekere situatie komen te verkeren. Sony stelt dat deze beslissing is genomen om de organisatie te versterken en de live-service mogelijkheden te verbeteren. Ondanks de sluiting werd de talentvolle groep medewerkers geprezen om hun creativiteit en harde werk. De CEO van SIE, Hermen Hulst, gaf aan dat de PvP first-person shooter markt competitief is en dat de game niet voldeed aan de verwachtingen. Dit nieuws komt op een kritieke tijd, waar de game-industrie eerder al vele sluitingen en ontslagen heeft gezien in 2024.
Waarom is Concord gesloten door PlayStation?Concord is gesloten vanwege lage spelersaantallen en teleurstellende verkopen na de lancering, wat leidde tot de beslissing om het spel en Firewalk Studios permanent af te sluiten. Sony wil zijn studio-organisatie versterken en hiervan leren voor toekomstige live-service games.
Concord was een ambitieuze poging van Firewalk Studios om een nieuwe multiplayer ervaring te creëren door elementen van card games en first-person shooters te combineren. Ondanks de innovatieve ideeën, heeft de game niet kunnen concurreren in de drukke markt van PvP shooters. Firewalk werd in 2023 door Sony overgenomen, dus het sluiten van de studio is een onverwachte en spijtige ontwikkeling voor de medewerkers en de gamercommunity.
Samira Khan
Samira Khan is een verhalenenthousiast met een scherp oog voor storytelling in spellen. Haar literaire benadering van gamekritiek onderzoekt thema's, karakterontwikkeling en plotstructuur, waardoor ze een aanhang krijgt onder gamers die de kunst van het vertellen waarderen.
Volg ons
Fans
Fans
Fans
It's a bummer to see Firewalk Studios close up shop, especially with such high hopes for Concord; it really reminds us how tough the gaming market can be for new titles. Hopefully, the lessons learned here will influence Sony's future projects and lead to more successful innovations down the line.
It's a bummer to see Firewalk Studios shut down so quickly after their ambitious project didn't take off. This definitely highlights the brutal reality of the gaming industry, where even the most promising ideas can falter in a super competitive landscape.
It's always a bummer to see studios close, especially after so much potential was poured into a project like Concord. The gaming landscape is tough right now; sometimes even the most ambitious ideas just can't find a footing amid the competition.