
PlayStation-topman: Studios kiezen live-service voor goedkeuring boost
Feb 19, 2025 5:33 PMVolgens voormalig PlayStation-executive Shuhei Yoshida zijn eerste partij studio's onder het consolemerk van Sony niet gedwongen om live-service games te ontwikkelen. Ze kiezen eerder voor deze richting omdat ze denken dat het hun kansen vergroot om goedgekeurd te worden voor projecten. Yoshida benadrukt dat het niet is dat huidige leidinggevenden de studios dwingen tot het maken van live-service games, maar dat het een wederzijds proces lijkt te zijn dat voortkomt uit bedrijfsdruk en een verlangen naar goedkeuring.
nWaarom kiezen studios voor live-service games?Studios kiezen voor live-service games omdat ze geloven dat deze aanpak hun kans vergroot om goedkeuring en ondersteuning voor hun projecten te krijgen. Dit komt voort uit een bedrijfsomgeving waarin het volgen van populaire trends als een veiliger pad wordt gezien.
nBovendien is het belangrijk op te merken dat de game-industrie moderne trends volgt zoals live-service gaming, dat spelers continue inhoud en updates biedt, wat de betrokkenheid en lange termijn support bevordert. Niet alleen PlayStation, maar ook andere grote ontwikkelaars zien de voordelen in het benadrukken van dit model, ondanks de risico's en uitdagingen die het met zich meebrengt.

Casey Loh
Casey Loh is een technisch onderlegde schrijver die gespecialiseerd is in de kruising van gaming en technologie. Met een achtergrond in informatica brengt Casey een technische blik op haar recensies, waarbij ze de ins en outs van game engines, grafische technieken en AI-innovatie uiteenzet.
Volg ons
Fans
Fans
Fans

It’s interesting to see how the live-service trend is shaping studio decisions without outright mandates—feels like a soft nudge rather than a hard push. Still, it’s a tricky dance between chasing trends and preserving the creative spark that makes PlayStation games stand out in the first place.

It’s refreshing to hear that studios aren’t being forced into live-service games, but the subtle pressure to align with trends still feels like a double-edged sword. Hopefully, this balance between innovation and market appeal doesn’t stifle the creativity that makes PlayStation exclusives so memorable.