Death Stranding 2: On the Beach heeft een positieve respons ontvangen tijdens de playtests, die beter was dan die van de eerste game. Hideo Kojima, de maker van de serie, benadrukt echter dat hij niet gericht is op het aanspreken van de massa. Hij vindt een verdeeld publiek van vier tegen zes een goede balans en wil niet dat zijn games alleen maar succesvolle blockbusterformats volgen. Voor de sequel is er meer nadruk gelegd op combat en stealthmechanica, geïnspireerd door zijn eerdere werk aan Metal Gear. Kojima werkt ook aan een nieuw spionagespel genaamd Physint, gegeven de vraag van fans om meer van het Metal Gear-gevoel. Death Stranding 2 staat gepland voor release op 25 juni op PS5.

Wat zijn de belangrijkste gameplay elementen van Death Stranding 2?

Death Stranding 2 introduceert een grotere focus op combat en stealth, wat spelers meer opties biedt in vergelijking met het eerste deel. Deze verandering komt voort uit de feedback en wensen van spelers, maar behoudt de unieke elementen die de serie kenmerken.

Death Stranding, de eerste game in deze franchise, werd in 2019 uitgebracht en viel op door zijn unieke verhaal en gameplay-mechanieken, die zich richten op het bezorgen van pakketten in een post-apocalyptische wereld. Het introduceerde ook een multiplayer-element waarbij spelers onbewust elkaar konden helpen door items achter te laten voor anderen. De combinatie van Kojima's verhaalvertelling en innovatieve gameplay heeft de game zowel bewondering als controverse opgeleverd, wat de hype voor het vervolg alleen maar vergroot.