Pocketpair bevestigt dat Palworld een premium game blijft
Sep 15, 2024 9:37 AMPocketpair heeft bevestigd dat Palworld niet zal overstappen naar een free-to-play model. Ondanks dat de game zich uitstekend leent voor een dergelijk verdienmodel, blijft het een premium titel. CEO Takuro Mizobe gaf aan dat, hoewel een live-service benadering aantrekkelijk is voor de winstgevendheid, dit niet de oorspronkelijke visie van de game was. De ontwikkelaars zijn momenteel bezig met het vinden van de beste manier om Palworld toekomstbestendig te maken zonder zich aan te passen aan gratis gameplay en microtransacties. In recente communicatie op Twitter verduidelijkte het team dat ze de wensen van hun spelers vooropstellen en niet van plan zijn om over te stappen naar F2P of GaaS. Ze overwegen echter wel DLC en cosmetic skins om de ontwikkeling te ondersteunen. Er zijn aanwijzingen dat Palworld binnenkort op de PS5 verkrijgbaar zal zijn, wat de belangstelling opnieuw aanwakkert.
Zal Palworld free-to-play worden?Nee, Palworld zal niet free-to-play worden. De ontwikkelaars hebben bevestigd dat de game zijn premium model zal behouden en dat ze niet van plan zijn over te stappen op een live-service model.
Palworld is een unieke game die een combinatie biedt van een actie-RPG en het vangen van wezens, vergelijkbaar met Pokémon. Spelers kunnen niet alleen wezens vangen, maar ook wapens gebruiken en verschillende missies voltooien. Deze mix van gameplay-elementen maakt Palworld tot een interessante keuze voor gamers die op zoek zijn naar iets nieuws in het genre. De game is de afgelopen tijd populair geworden en er zijn speculaties rondom een mogelijke release op de PS5, wat zorgt voor extra enthousiasme onder fans.
Samira Khan
Samira Khan is een verhalenenthousiast met een scherp oog voor storytelling in spellen. Haar literaire benadering van gamekritiek onderzoekt thema's, karakterontwikkeling en plotstructuur, waardoor ze een aanhang krijgt onder gamers die de kunst van het vertellen waarderen.
Volg ons
Fans
Fans
Fans
It's refreshing to see a developer stick to their vision by keeping Palworld a premium experience; it shows a genuine respect for their community. This decision might set it apart in a market saturated with live-service titles, allowing players to enjoy the game without the usual monetization pitfalls.
It’s refreshing to see Pocketpair stick to their vision for Palworld and keep it a premium experience. This decision not only respects the original design but also signals a growing trend of developers prioritizing player feedback over monetization tactics.
It's refreshing to see a studio stick to its guns about maintaining a premium model for a game like Palworld—sometimes originality gets overshadowed by the push for monetization. Kudos to the team for prioritizing their vision and player feedback; it really sets them apart in an industry leaning heavily towards live-service approaches