Artikel overzichtNintendo Switch games overzichtPlayStation 5 games overzichtAlle games overzichtReview overzicht
cover image $news_headline

Pokémon games zijn lelijker dan ooit – daarom is dat niet erg

Mar 03, 2025 1:33 PM

Pokémon-games hebben in de afgelopen jaren een substantiële afname in visuele kwaliteit ervaren, wat veel spelers teleurstelt. De recente onthulling van Pokémon Legends Z-A geeft aan dat de graphics, zoals vage grijze daken en futuristische interface-elementen, inconsistent zijn en niet aantrekkelijk ogen. Dit roept de vraag op waarom de visuele aantrekkingskracht van Pokémon-games is afgenomen, ondanks dat eerdere titels prachtig waren. De recente spellen die zijn ontwikkeld door Game Freak zoals Pokémon Sword en Shield, en de controversiële Pokémon Scarlet en Violet, hebben vooral kritiek ontvangen vanwege hun technische problemen en grafische tekortkomingen. Een belangrijke reden voor deze verschuiving blijkt te zijn dat de verkoop van deze minder aantrekkelijke spellen nog steeds uitzonderlijk hoog is, waardoor er weinig stimulans is voor verbeteringen.

Waarom zijn Pokémon-games visueel verouderd geworden?

Pokémon-games zijn visueel verouderd geworden vanwege een combinatie van technische beperkingen, gebrek aan creatieve artistieke richting, en de hoge verkoopcijfers van recente titels ondanks hun grafische tekortkomingen. Veel jonge spelers geven prioriteit aan speelplezier boven grafische kwaliteit, wat de ontwikkelaars weinig redenen geeft om verder te investeren in visuele verbeteringen.

Pokémon Legends: Arceus en de nieuwe Pokémon Legends: Z-A zijn onderdeel van de langlopende Pokémon-franchise, die voor het eerst werd gelanceerd in 1996. De serie is bekend geworden om zijn innovatief monster-vangen en trainen, wat een hele generatie heeft beïnvloed. De recente evoluties naar 3D-omgevingen hebben echter geleid tot een verminderde aandacht voor artistieke flair, iets wat veel fans missen vanuit de eerdere 2D-titels met iconische pixelart. De verschuiving in stijl en techniek binnen de franchise roept discussies op over wat spelers tegenwoordig belangrijk vinden in videogames.



Casey Loh avatar
Geschreven door:

Casey Loh

Casey Loh is een technisch onderlegde schrijver die gespecialiseerd is in de kruising van gaming en technologie. Met een achtergrond in informatica brengt Casey een technische blik op haar recensies, waarbij ze de ins en outs van game engines, grafische technieken en AI-innovatie uiteenzet.

Lees meer artikelen van: Casey Loh

Volg ons

Login or register to join the conversation
Bekijk meer artikelen