Pokémon Go spelers trainen onbewust AI voor de realiteit
Nov 20, 2024 4:55 PMNiantic werkt aan een nieuwe technologie genaamd een "Large Geospatial Model" (LGM), die is ontworpen om real-world locaties automatisch aan te vullen met beperkte informatie. Deze technologie maakt gebruik van data verzameld door Pokémon Go spelers letterlijk over de hele wereld. Door duizenden scans van verschillende locaties te combineren, is Niantic in staat om de positie en oriëntatie van een plek op een 3D-kaart te bepalen. Dit biedt de mogelijkheid om digitale inhoud nauwkeurig en realistisch over de fysieke wereld te projecteren, wat nieuwe ervaringen met augmented reality (AR) kan creëren.
Hoe verbetert Niantic de spelerservaring met zijn nieuwe AI-technologie?Niantic's nieuwe AI-technologie heeft als doel de spelervaring te verbeteren door het introduceren van features zoals Pokémon Playgrounds. Hierdoor kunnen gebruikers Pokémon op specifieke locaties plaatsen, die daar blijven voor interactie met andere spelers. Dit zorgt voor een dynamische en deelbare ervaring, waarbij digitale elementen naadloos worden geïntegreerd in de fysieke wereld.
Pokémon Go, gelanceerd in 2016, heeft miljoenen spelers wereldwijd aangetrokken door het combineren van gamen en beweging in de echte wereld. Met AR-elementen kunnen spelers Pokémon vangen op locaties in hun omgeving, wat de interactie met de echte wereld verder verdiept en de betrokkenheid vergroot. De voortdurende ontwikkeling van Niantic's technologie toont de evolutie van de game aan, met een focus op gebruikservaring en innovatie.
Samira Khan
Samira Khan is een verhalenenthousiast met een scherp oog voor storytelling in spellen. Haar literaire benadering van gamekritiek onderzoekt thema's, karakterontwikkeling en plotstructuur, waardoor ze een aanhang krijgt onder gamers die de kunst van het vertellen waarderen.
Volg ons
Fans
Fans
Fans