Tijdens de Tokyo Game Show 2025 kregen we een kijkje in Pragmata, de nieuwe IP van Capcom, waar de avonturen van een spaceman en een android genaamd Diana zich afspelen op de maan. In een interview met game director Cho Yonghee kwamen interessante details naar voren over de ontwikkeling van het personage Diana. Ooit was haar concept een pratende hond, wat uiteindelijk niet de richting was die ze kozen. Het idee dat Diana aanvankelijk een jongen of een robot kon zijn, werd ook besproken, maar ze wilden een jong kind ontwerpen dat de speler kan beschermen en volgen. Dit maakte het mogelijk om de gameplay van Pragmata, met een mix van schietactie en hacken, goed te laten functioneren.

Wat zijn de belangrijkste gameplay-elementen van Pragmata?

Pragmata biedt een unieke mix van schietactie en hacktechnieken. Spelers zullen de dynamiek tussen de spaceman Hugh en de android Diana ervaren, waarbij teamwerk en strategische gameplay centraal staan. De setting op de maan voegt ook een intrigerende dimensie toe aan de gameplay.

Pragmata is inmiddels een anticiperende titel geworden, voornamelijk door zijn futuristische thema en het visuele design. Het spel laat spelers kennismaken met een unieke wereld waar technologie en mysterie samenkomen. Capcom heeft eerder eerder succesvolle franchises gelanceerd zoals Resident Evil en Monster Hunter, waardoor de verwachtingen voor Pragmata hoog zijn. De releasedatum is gepland voor volgend jaar.