PS5 en PC staan klaar om Until Dawn ports te verwelkomen

Jan 24, 2024 3:43 PM

Er gaat een golf van opwinding door de gamingwereld nu bekend is geworden dat de populaire PS4-horrorgame Until Dawn binnenkort mogelijk naar de PS5 en PC geport wordt. De geruchtenmolen, aangedreven door betrouwbare bron billbil-kun, suggereert dat we binnen twee weken een officiële aankondiging kunnen verwachten. Deze nieuwe versies van Until Dawn zouden al minstens een jaar in de maak zijn en beloven verbeteringen op grafisch gebied en in de prestaties van het spel. Until Dawn kenmerkte zich op de PS4 met adembenemende visuals, maar kampte met wisselvallige framerates. De game, gelanceerd in 2015 door Supermassive Games, liet spelers het lot van een groep vrienden in een afgelegen lodge bepalen, met keuzes die rechtstreeks van invloed zijn op het verhaal en welke personages de nacht overleven. Het werd een grote hit, mede door content creators die de game speelden op platforms als YouTube.

Hoe zal de gameplay-ervaring van Until Dawn verbeterd worden op de PS5 en PC?nVerwacht wordt dat de verbeterde versies van Until Dawn verbeterde framerates en grafische upgrades zullen bevatten, wat zorgt voor een vloeiendere en visueel indrukwekkendere ervaring ten opzichte van de originele PS4-versie.

Until Dawn was bij zijn release in 2015 niet alleen een succes door de spannende gameplay en keuze-gedreven verhaallijn, maar ook door zijn cinematische kwaliteit die spelers de ervaring bood van de hoofdrolspelers in een horrorfilm te zijn. De game heeft de weg geplaveid voor soortgelijke titels die spelers in het verhaal onderdompelen door hun eigen keuzes, waaronder de Dark Pictures Anthology van dezelfde studio. Nu met de aankondiging van een filmadaptatie van Until Dawn en de potentiële release van verbeterde versies, staat de franchise op het punt om zowel op het witte doek als op moderne gamingplatforms een comeback te maken.