Brendan Greene, de maker van PUBG, heeft zich positief uitgelaten over de weerstand van de gaminggemeenschap tegen het gebruik van generatieve AI in games. Terwijl hij vragen beantwoordde over zijn studio, PlayerUnknown Productions, en hun plannen voor wereldgenererende technologieën, benadrukte hij dat ze geen gebruik maken van grote taalmodellen (LLMs). Greene gelooft dat hun systemen de kunstenaars kunnen ondersteunen in plaats van hun baan in gevaar te brengen. Hij vindt het bemoedigend dat gamers willen dat kunstwerken door echte kunstenaars worden gemaakt en niet door AI. Greene's opmerkingen zijn bijzonder relevant gezien de controversiële 'AI first'-strategie van Krafton, de investeerder in zijn studio. PlayerUnknown Productions is momenteel bezig met een driedelig gameplan, waarvan de eerste titel, Prologue: Go Wayback!, op 20 november beschikbaar komt in early access.

Wat is de nieuwe game van Brendan Greene die binnenkort uitkomt?

De nieuwe game, Prologue: Go Wayback!, is een survival- en oriëntatiespel dat spelers uitdaagt om door een bossige wildernis te navigeren terwijl ze de elementen trotseren. De gameplay focust zich op het genereren van unieke spelwerelden met elk spel, waardoor spelers keer op keer een nieuwe ervaring hebben.

Brendan Greene is vooral bekend als de bedenker van PUBG, een game die het battle royale-genre wereldwijd populair heeft gemaakt. Na zijn vertrek uit het PUBG-project richtte hij PlayerUnknown Productions op, waar hij zijn visie voor innovatieve gamingtechnologieën verder kon ontwikkelen. De focus op creativiteit en artistieke input in zijn nieuwe projecten markeert een duidelijke verschuiving in hoe games ontwikkeld worden, vooral in een tijd waarin AI steeds meer invloed heeft op de industrie.