Krafton heeft aangekondigd dat PUBG en inZoi AI-compagnons krijgen, genaamd Co-Playable Characters (CPCs). Deze AI-gezellen zijn ontworpen om interactief te zijn en bieden spelers een meer samenwerkingsgerichte ervaring. Dankzij Nvidia’s Avatar Cloud Engine (ACE) kunnen deze CPCs reageren op situaties in het spel zoals menselijke teamgenoten. In PUBG zal de nieuwe companion “Ally” spelers helpen door te communiceren via spraak en informatie te delen over wapens, vijanden en strategieën. Dit werd geïllustreerd in een video waarin een speler de Ally vraagt om op bepaalde items te letten en samen te werken tijdens gevechten. In inZoi, de buurman van The Sims, zullen de NPC's “Zois” keuzes maken op basis van real-time interactie en hun ervaringen. Dit markeert een significante stap in de game-industrie naar meer menselijke interacties met AI.
Wat zijn Co-Playable Characters in PUBG en inZoi?Co-Playable Characters zijn AI-gezellen die spelers in staat stellen om in real-time te communiceren en samen te werken tijdens het spel, waardoor een meer dynamische en interactieve ervaring ontstaat.
De ontwikkeling van Co-Playable Characters door Krafton weerspiegelt een bredere trend in de gamingindustrie waarin bedrijven meer investeren in AI-technologieën om de gameplay te verbeteren. Dit zet de deur open naar innovaties die het spelgedrag van NPC's drastisch kunnen veranderen en hen in staat stellen om meer menselijk gedrag na te volgen.
Reacties
Nog geen reacties. Wees de eerste!