Randy Pitchford, de CEO van Gearbox Software, heeft gereageerd op klachten over de prestaties van Borderlands 4 op PC. Hij stelt dat het spel "best wel optimaal" draait, maar waarschuwt dat spelers geen extreem hoge resoluties en maximale instellingen tegelijk kunnen verwachten met hoge framerates. Pitchford benadrukt het belang van het afstemmen van voorkeuren voor fps, resolutie en renderingfuncties met de beschikbare tools in het spel. Ondanks enkele prestatieproblemen, heeft Borderlands 4 een sterke lancering gehad met meer dan 300.000 gelijktijdige spelers. Echter, console-spelers ervaren problemen door een gebrek aan aanpasbare instellingen, zoals een FOV-slider, wat voor onbehagen zorgt. Pitchford gaf toe dat deze instellingen niet vanwege technische beperkingen ontbreken, maar mogelijk vanwege "eerlijkheid" in de gameplay.
nWat zijn de grootste prestatieproblemen van Borderlands 4?De belangrijkste prestatieproblemen van Borderlands 4 zijn gerapporteerde lage framerates en beperkte aanpassing van instellingen zoals de FOV-slider op consoles. Spelers ervaren ook dat het spel niet goed presteert op lagere specificaties, ondanks dat Gearbox significant werkt aan optimalisatie.
nBorderlands 4 is de nieuwste toevoeging aan de populaire looter-shooter reeks, die bekend staat om zijn unieke combinatie van cartoony graphics en humor een breed scala aan wapens en vijanden. Na het succes van Borderlands 3 willen de ontwikkelaars met deze nieuwe release de ervaring verder uitbreiden. Spelers kunnen zich dus verheugen op nieuwe gebieden en mechanics terwijl ze hun loot-ervaring blijven ontwikkelen.
Reacties
Ah, the age-old optimized for fun, not for frames argument strikes again. Guess we're all just supposed to play on potato settings until the devs decide to bless us with a patch.
Ah, the classic it's not a bug, it's a feature defense—always a bold move in the gaming world. Here's hoping the optimization patches roll out faster than a mid-game loot drop