Randy Pitchford, de hoofdontwikkelaar van Borderlands 4, heeft in een interview zijn visie gegeven op waarom spelers zoveel waarde hechten aan de loot-systeem in de game. Ondanks dat de Borderlands-franchise binnenkort de 100 miljoen verkochte exemplaren zal overschrijden, zegt Pitchford dat ze nog veel werk te doen hebben om de wereld te vermaken. Hij legt uit dat de verslavende beslissingen over loot, zoals het kiezen tussen oude of nieuwe items, een psychologische basis hebben, die ervoor zorgt dat spelers steeds weer terugkomen. Dit maakt Borderlands tot een uniek spel in het looter shooter-genre, dat tot nu toe weinig gekopieerd is door concurrenten.
nWaarom zijn loot-systemen in games zoals Borderlands zo verslavend?Loot-systemen zijn verslavend omdat ze spelers de mogelijkheid geven om keuzes te maken die zowel cognitief als emotioneel uitdagend zijn. Dit stimuleert ons brein, aangezien het ons dwingt om constant na te denken over welke keuze ons het beste verder helpt in het spel.
nBorderlands is een populaire reeks games die bekend staat om zijn unieke cel-shaded grafische stijl en humor. De serie draait om spelers die op jacht gaan naar betere wapens en uitrustingen, met een enorme variëteit aan loot. Het eerste spel kwam uit in 2009 en heeft sindsdien meerdere sequels en spin-offs voortgebracht, die alle dezelfde verslavende loot-cycli en coöperatieve gameplay bieden.
Reacties
Nog geen reacties. Wees de eerste!