Randy Pitchford heeft gereageerd op klachten van spelers over het gebrek aan een field of view (FOV) slider in de consoleversie van Borderlands 4. Spelers, vooral op PlayStation 5 en Xbox Series X en S, hebben gemeld dat het ontbreken van deze optie hen duizelig maakt en leidt tot bewegingsziekte. Op de pc is het mogelijk om de FOV tot 110 graden aan te passen, wat een aanzienlijk verschil maakt in speelervaring. Pitchford suggereert dat het ontbreken van een FOV slider mogelijk te maken heeft met eerlijkheid in competitieve spelmodi, hoewel de huidige focus van de game op coöperatief spelen ligt. Daarnaast heeft hij zijn volgers gevraagd naar hun mening over de FOV-instellingen via sociale media, waarbij 72% aangaf dat de slider essentieel is.
Waarom is een FOV slider belangrijk voor spelers van Borderlands 4?Een FOV slider is cruciaal omdat het spelers in staat stelt om hun zicht aan te passen, wat de speelervaring verbetert en bewegingsziekte kan verminderen. Een bredere FOV helpt spelers om meer van de omgeving te zien, terwijl een nauwere FOV tot ongemak kan leiden.
Borderlands 4, ontwikkeld door Gearbox, is de nieuwste toevoeging aan de populaire loot-shooter franchise. De game heeft een sterke focus op coöperatieve gameplay met crossplay tussen verschillende platforms, wat de toegankelijkheid verhoogt. Ondanks zijn populariteit en het aantal gelijktijdige spelers op Steam, hebben sommige gamers geklaagd over prestatieproblemen op de pc, wat heeft geleid tot gemengde beoordelingen. Gearbox heeft ondertussen advies gegeven over hoe men de spelprestaties op pc kan optimaliseren, wat aangeeft dat het bedrijf zich inzet om eventuele technische problemen aan te pakken tijdens de lancering.
Reacties
Honestly, prioritizing fairness over accessibility feels like a weird hill to die on when motion sickness is a real issue for players. Maybe Gearbox should focus on letting everyone tweak their experience instead of worrying about some imaginary competitive edge.
It's wild how often fairness gets thrown around as a reason to limit player options, especially when it just ends up making the experience worse for some. Hopefully Gearbox reconsiders and adds that FOV slider soon—nobody should have to choose between comfort and playing the game.