VOID Interactive heeft gereageerd op de terugslag van spelers over de aanpassingen in de PC-versie van hun controversiële shooter Ready or Not. De studio maakte bekend dat ze veranderingen moesten aanbrengen aan elementen zoals geweld, naaktheid en de behandeling van kinderen om de console release op 15 juli te kunnen waarborgen. Dit leidde tot bezorgdheid over censuur, wat resulteerde in een daling van de beoordeling van gebruikers op Steam naar "meestal negatief". Ondanks deze aanpassingen blijft de algehele kwaliteit van het spel behouden, met de belofte dat de kernervaring van gore en geweld niet is aangetast.
Wat zijn de veranderingen in Ready or Not en waarom zijn ze aangebracht?De veranderingen in Ready or Not zijn gericht op het aanpassen van bepaalde visuals om te voldoen aan de richtlijnen van platforms en leeftijdsclassificaties. Dit omvat onder andere aanpassingen aan hoe karakters in bepaalde missies worden afgebeeld, zoals het tonen van naaktheid en beelden van geweld. VOID benadrukt echter dat de essentie en de intensiteit van het spel behouden zijn gebleven.
Ready or Not is een hyper-realistische tactische first-person shooter die zich richt op intensieve gameplay en realisme. Met zijn controversiële thema's en situaties, zoals school shootings, heeft het spel veel aandacht getrokken, zowel positief als negatief. De ontwikkelaar heeft ook recentelijk afscheid genomen van uitgever Team17 na ophef over bepaalde inhoud, wat de zeer gevoelige toestand van de game-industrie aantoont, vooral als het gaat om gewelddadige en realistische spellen.
Reacties
It’s interesting how tweaks for platform compliance always stir the pot, even when the core experience stays gritty. At least VOID’s handling it with transparency—those before-and-after shots might calm the storm (or fuel it more).
Ah, the classic balancing act between artistic vision and platform guidelines—always a spicy topic. At least VOID's being transparent, but you know some fans will still riot over any tweaks, no matter how minor.
Gotta respect devs trying to navigate the minefield of global standards, though it’s wild how ‘toned-down nudity’ sparks more outrage than the hyper-violent gameplay itself.