Regisseur Mad Max: Furiosa onthult besluit tot verjonging

Mar 18, 2024 12:27 PM

Fans van de Mad Max-filmserie kijken reikhalzend uit naar de prequel 'Furiosa: A Mad Max Saga', die in de loop van 2024 in de bioscoop zal verschijnen. Regisseur George Miller heeft onthuld waarom hij ervoor koos om Charlize Theron niet met de-aging technologie te casten voor de rol van een jongere Furiosa, maar in plaats daarvan Anya Taylor-Joy de rol toebedeelde. Theron, die schitterde als Furiosa in 'Mad Max: Fury Road' uit 2015, was teleurgesteld dat ze niet terugkeerde in de prequel. Toch gaf Miller aan dat hij gedegen redenen had voor deze keuze. Hij was niet overtuigd door de-aging technologieën die zelfs door topregisseurs zoals Ang Lee en Martin Scorsese gebruikt werden, waarbij hij vreesde dat het publiek zich meer zou focussen op de techniek dan op het verhaal. Taylor-Joy werd aanbevolen door 'Last Night in Soho'-regisseur Edgar Wright en Miller wist intuïtief dat zij de juiste persoon was voor deze rol, mede dankzij haar gedisciplineerde achtergrond als balletdanseres, iets wat ze gemeen heeft met Charlize Theron. Digitale de-aging is een groeiende trend in Hollywood, maar regisseurs zoals Christopher McQuarrie van 'Dead Reckoning' kiezen er soms bewust tegen. Debeslissing van Miller lijkt een duidelijke artistieke keuze die past binnen de visie voor 'Furiosa: A Mad Max Saga'. Met de eerste trailers al uitgebracht, kunnen fans alvast een voorproefje krijgen van Anya Taylor-Joy als de jonge krijger.

Wie speelt de rol van Furiosa in de aanstaande prequel van Mad Max?

Anya Taylor-Joy neemt de iconische rol van Furiosa op zich in de prequel 'Furiosa: A Mad Max Saga'.

'Mad Max: Fury Road', een film uit 2015 geregisseerd door George Miller, staat bekend om zijn indrukwekkende actiescènes en post-apocalyptische landschappen. Charlize Theron's vertolking van Furiosa was een krachtig en gedenkwaardig element van de film, waardoor de verwachtingen voor de prequel hooggespannen zijn. 'Furiosa: A Mad Max Saga' belooft meer achtergrond te geven over het verhaal van deze sterke vrouwelijke krijger, wiens geschiedenis tot nu toe nog in mysterie gehuld was. De film versterkt de toch al rijke Mad Max-universum en Anya Taylor-Joy's betrokkenheid is een interessante nieuwe wending voor de franchise.