Artikel overzichtNintendo Switch games overzichtPlayStation 5 games overzichtAlle games overzichtReview overzicht
cover image $news_headline

Regisseur van The Legend of Zelda Film streeft naar realisme, sluit motion-captured Tingle uit

May 01, 2024 10:16 AM

De regisseur van de langverwachte "The Legend of Zelda" film, Wes Ball, streeft ernaar om de film een meer "geaarde" en realistische benadering te geven dan hij tien jaar geleden voor ogen had. Ball, bekend van het aanstaande 'Kingdom of the Planet of the Apes', wil afstappen van het idee om een volledig op motion-capture gebaseerde Zelda-film te maken. In plaats daarvan lijkt hij de voorkeur te geven aan praktische effecten. Het productieteam werkt hard aan de film, al maakt Ball een grap over de geheimzinnigheid van Nintendo: als hij te veel onthult, zou Nintendo hem snel het zwijgen opleggen. De regisseur heeft ervaring met motion-capture opgedaan tijdens het werken aan zijn 'Apes' film, die binnenkort uitkomt. Interessant genoeg heeft Ball ook gezegd dat de fysieke release van de film een versie zonder motion-capture zal bevatten, die de rauwe opnames laat zien.

Wat kunnen we verwachten van de visuele stijl van "The Legend of Zelda" film?

De film zal een meer geaarde en praktische benadering van de visuele stijl hebben, met een focus weg van volledige CGI en motion-capture naar meer praktische effecten. De regisseur streeft ernaar dit geliefde universum op een realistischere manier tot leven te brengen.

"The Legend of Zelda" is een iconische serie videospellen gecreëerd door Nintendo. Het eerste spel werd uitgebracht in 1986 en de franchise heeft sindsdien een enorme aanhang opgebouwd, met verschillende vervolgspellen die kritisch en commercieel succes hebben behaald. De spellen volgen meestal het hoofdpersonage Link, die prinses Zelda moet redden en het kwaad in verschillende vormen moet bestrijden in de fantasiewereld van Hyrule. Met een rijke geschiedenis in de gaming cultuur en een diepgaand narratief, set de overgang van "The Legend of Zelda" naar het grote scherm hoge verwachtingen voor fans wereldwijd.



Alex Riverton avatar
Geschreven door:

Alex Riverton

Alex Riverton is een doorgewinterde journalist met meer dan tien jaar ervaring in de gamingindustrie. Bekend om zijn diepgaande analyses en hands-on previews, heeft Alex een reputatie opgebouwd voor diepgaand commentaar op spelmechanismen en storytelling in videogames.

Lees meer artikelen van: Alex Riverton

Volg ons

Login or register to join the conversation
Sephiroth Sephiroth commented on: 2024-05-01 10:30:03
It's interesting to see Wes Ball's shift towards a more grounded and realistic approach for The Legend of Zelda film adaptation. Moving away from extensive CGI and embracing practical effects could bring a refreshing and authentic feel to the iconic video game world. Can't wait to see how this unfolds
Miss Peachy Miss Peachy commented on: 2024-05-01 10:24:03
Wes Ball's decision to take a more grounded and real approach to The Legend of Zelda movie sounds promising. It's interesting to see a director prioritize practical effects over extensive CGI, showing a shift in perspective and possible new directions for video game adaptations on the big screen. Exciting times for Zelda fans indeed
Bekijk meer artikelen