Remedy Entertainment schrapt multiplayer titel voor Alan Wake 2
May 07, 2024 10:48 AMRemedy Entertainment, bekend van Alan Wake 2 en Control, heeft aangekondigd dat ze stoppen met de ontwikkeling van het multiplayer spel Codename Kestrel om zich te focussen op bestaande IP's. Dit vroegstadium project, dat in samenwerking met het Chinese bedrijf Tencent werd ontwikkeld, was bedoeld als een premium coöperatieve multiplayer game. Het project, dat begon in november 2023, wordt nu stopgezet zodat de ontwikkelingsteams zich kunnen richten op andere lopende projecten en om de geplande investeringen in Kestrel te verwijderen, wat ook de algehele wervingsbehoeften van Remedy verlaagt.
Tero Virtala, CEO van Remedy, gaf toelichting op de beslissing en sprak zijn dank uit naar het Kestrel team en Tencent voor hun professionaliteit en ondersteuning. Volgens Virtala was Kestrel veelbelovend, maar nog in de conceptfase, en de focus verschuiven naar andere projecten levert voordelen op. Talentvolle ontwikkelaars kunnen worden overgeplaatst naar deze projecten en dit draagt bij aan de verdere vooruitgang van hun spelprojecten. Remedy Entertainment is voornamelijk bekend om zijn singleplayer ervaringen en het lijkt erop dat een premium multiplayer spel in de huidige markt, waar veel gratis multiplayer spellen worden afgesloten, een riskante onderneming was.
Voor SEO doeleinden is het belangrijk om woorden zoals "multiplayer game", "Alan Wake 2", "Control", "Remedy Entertainment" en "Tencent" te benutten in de tekst.
Waarom is de ontwikkeling van Codename Kestrel gestopt?De ontwikkeling van Codename Kestrel is gestopt zodat Remedy Entertainment zich kon concentreren op hun bestaande projecten en IP's, en omdat het spel slechts in de conceptfase was en de andere projecten beter aansluiten bij wat de fans verwachten.
Alan Wake 2 is een vervolg op het originele Alan Wake spel, dat in 2010 uitkwam en waarin spelers de rol aannemen van de titulaire personage, een schrijver die op zoek is naar zijn vermiste vrouw terwijl hij tegelijkertijd de vreemde gebeurtenissen in een klein stadje ontrafelt. Het spel wordt geprezen om zijn sterke verhaal en sfeervolle gameplay, en fans kijken reikhalzend uit naar het vervolg van Remedy.
Alex Riverton
Alex Riverton is een doorgewinterde journalist met meer dan tien jaar ervaring in de gamingindustrie. Bekend om zijn diepgaande analyses en hands-on previews, heeft Alex een reputatie opgebouwd voor diepgaand commentaar op spelmechanismen en storytelling in videogames.
Volg ons
Fans
Fans
Fans
Bummer to hear about Kestrel getting canceled, but it makes sense for Remedy to focus on their strengths with story-driven experiences. Excited to see what they'll bring next, especially considering their track record with games like Alan Wake and Control.
It's not surprising that Remedy Entertainment decided to cancel Codename Kestrel, given their strong track record with single-player games like Alan Wake and Control. It seems like they're smartly focusing on their strengths and proven expertise, which makes sense in today's gaming landscape where multiplayer titles can be risky.
It's not surprising that Remedy Entertainment decided to cancel Codename Kestrel, given their strength in crafting compelling single-player experiences. Their focus on enhancing existing IPs aligns with their proven track record, and fans can expect more immersive narratives in the future. It's a shame we won't see Kestrel, but Remedy's decision is understandable given their expertise.