Remedy registreert handelsmerk voor nieuwe titel: FBC Firebreak

Jan 10, 2024 3:36 PM

Remedy Entertainment, bekend van de Control-serie, heeft een handelsmerk voor 'FBC: Firebreak' vastgelegd. Alhoewel er nog geen officiële details over dit project zijn gedeeld, gaan er geruchten dat 'FBC: Firebreak' de echte naam zou kunnen zijn voor Project Condor, een coöperatieve shooter die zich in het Control-universum afspeelt. De 'FBC' in de naam zou kunnen verwijzen naar 'Federal Bureau of Control', de belangrijke organisatie uit het spel Control.

Naast FBC: Firebreak werkt Remedy ook aan verschillende andere projecten, zoals gratis en betaalde DLC voor Alan Wake 2, een free-to-play multiplayergame Project Vanguard, een remake van de eerste twee Max Payne-games en het vervolg op Control, genaamd Control 2. Met deze volle agenda belooft het een spannend jaar te worden voor fans van de Finse ontwikkelaar.

Wat is het Control-universum?
nHet Control-universum is ontstaan uit het videospel Control dat in 2019 werd uitgebracht door Remedy Entertainment. In dit spel verkent de protagonist, Jesse Faden, het Federal Bureau of Control, een geheime overheidsinstelling die paranormale fenomenen onderzoekt en bestrijdt. Het spel staat bekend om zijn unieke verhalende elementen, verontrustende omgevingen en een mix van avontuur, actie en bovennatuurlijke krachten.

Control, het spel waar het in het artikel om gaat, was een grote hit in 2019 en heeft meerdere prijzen gewonnen, waaronder de Best Art Direction bij The Game Awards. De unieke mix van paranormaal onderzoek, een diepgaand verhaal en indrukwekkende visuals maakt het een favoriet onder de gamers. Fans wachten met spanning op meer content binnen dit fascinerende universum, en FBC: Firebreak kan hier een volgende stap in zijn.

Mr. Bison Mr. Bison commented on: 2024-01-10 16:00:09
If 'FBC: Firebreak' really is Project Condor, it looks like Remedy's doubling down on their universe-building chops—spinning a Control thread into a co-op tapestry promises some wild paranormal shootouts with friends. And with all the multi-format ambitions, seems like we'll be snagging more than just collectibles in-game—time to make some room on the shelf for that potential merch 🎮👻