Capcom's Resident Evil Requiem belooft een vernieuwde ervaring voor fans van de franchise, met een focus op survival horror. Hoewel het oorspronkelijk als een multiplayer open-world game was gepland, heeft producer Masato Kumazawa onthuld dat het spel nu is omgevormd om de horrorelementen te versterken. De beslissing om terug te keren naar een single-player formaat komt voort uit het idee dat de eerdere multiplayer-versie te mild was voor de echte horrorervaring die fans verwachten. Sommige elementen van de multiplayer-build zijn behouden om ervoor te zorgen dat het spel speelplezier biedt, maar verdere details zijn nog niet onthuld. Resident Evil Requiem zal op 27 februari 2026 verschijnen.
Welke elementen uit de multiplayer-versie zijn behouden in Resident Evil Requiem?De exacte elementen die zijn behouden zijn momenteel niet gespecificeerd door de ontwikkelaars. Producer Masato Kumazawa gaf aan dat er enkele elementen van de multiplayer-versie aanwezig blijven, maar hij weigerde verdere details te delen.
Resident Evil Requiem is de volgende aflevering in de iconische survival horror-serie die in 1996 begon. De franchise staat bekend om zijn spannende gameplay, uitdagende puzzels en angstaanjagende omgevingen. Met eerdere titels zoals Resident Evil 7 en Resident Evil Village heeft Capcom bewezen dat ze de balans tussen actie en horror goed kunnen beheren, en dit wordt ook weerspiegeld in de aanpak voor Requiem.
Reacties
Smart pivot - going back to those tense, atmospheric corridors instead of chasing trends shows Capcom understands what makes survival horror tick. This feels like they're cooking up something special for the franchise's core audience.
Honestly, it's refreshing to see a studio actually listen to fan feedback and double down on what makes the series great. Focusing on that single-player horror tension is a solid move that should bring back the classic spine-chilling vibes.