Resident Evil: Requiem, gepland voor release in 2026 ter gelegenheid van de 30e verjaardag van de serie, gaat verder dan alleen nostalgie. Capcom benadrukt dat de game niet alleen terugblikt, maar ook vooruit kijkt en nieuwe verhaallijnen en karakters introduceert. Ondanks de terugkeer naar de iconische setting van Raccoon City, wil het team dat spelers erkennen dat er veel meer in de game zit dan enkel het verkennen van het verleden van Resident Evil. Producer Masato Kumazawa en regisseur Koshi Nakanishi hebben aangegeven dat de ontwikkeling van de game niet aanvankelijk was bedoeld als een jubileumtitel.

Wat zijn de nieuwe elementen in Resident Evil: Requiem?

Resident Evil: Requiem introduceert nieuwe karakters en verhaallijnen, terwijl het ook elementen bevat die fans zullen herkennen. Er wordt beloofd dat de game een frisse benadering biedt en niet louter afhankelijk is van nostalgie.

Resident Evil is een van de meest iconische survival horror-franchises in de gamingwereld, begonnen in 1996. De serie heeft talloze vervolgen en spin-offs voortgebracht, en heeft bijgedragen aan de popularisering van het horror genre in videogames. Met de release van Resident Evil: Requiem in 2026, markeert Capcom niet alleen een mijlpaal in de franchise, maar probeert het ook nieuwe spelers aan te trekken, terwijl het de franchise-eigenaren voldoening biedt. De game belooft een mix van het oude en het nieuwe en hoopt zo breed publiek aan te spreken.