
Riot medestichter geeft hint over baanbrekende 2XKO-oplossing voor vechters
Feb 19, 2025 3:14 PMIn een recent interview heeft Marc Merrill van Riot Games spannende hints gegeven over 2XKO, hun nieuwe vechtspel. Hij benadrukt dat ze oplossingen willen bieden voor een van de grootste problemen in het genre: het moeilijk maken voor nieuwe spelers om in te stappen. Veel fans zijn nieuwsgierig naar de mogelijkheden van een vernieuwde lobby-ervaring en community-ontwikkeling. Merrill geeft aan dat veteranen de ruimte moeten krijgen om nieuwkomers te begeleiden. 2XKO wordt ontworpen om een toegankelijke ervaring te bieden, waarbij ervaren deelnemers direct met nieuwelingen kunnen spelen. De plannen voor live service-ondersteuning kunnen ook invloed hebben op hoe de lancering van 2XKO eruit zal zien, waarbij Merrill suggereert dat er meer dan alleen een standaard releasepakket zal zijn. Meer informatie over de voortgang van de ontwikkeling van het spel wordt binnenkort verwacht.
Wat is 2XKO en wat maakt het uniek in het vechtspelserie?2XKO is een aankomend vechtspel van Riot Games dat gericht is op het toegankelijk maken van het genre voor nieuwe spelers. Het spel introduceert een 2v2 format dat samenwerking tussen ervaren en nieuwe spelers bevordert, waardoor de instapdrempel verlaagd wordt. Het vernieuwde lobby-systeem en de focus op community-ondersteuning zijn belangrijke elementen die het spel onderscheiden van anderen in het genre.
Riot Games is bekend van hun populaire titels zoals League of Legends en Valorant. Met 2XKO (ook wel Project L genoemd) willen ze een innovatieve benadering van het vechtspelsysteem introduceren, wat de reputatie van vechtspellen als moeilijk toegankelijk kan veranderen. Dit spel is bedoeld voor zowel casual gamers als competitieve spelers, en biedt een platform voor samenwerking en mentoring binnen de gamecommunity.

Jordan Keats
Jordan Keats is een voormalige professionele gamer die nu journalist is, wiens competitieve achtergrond hen een uniek perspectief geeft op esports en multiplayer games. Jordans expertise in strategie en spelmechanismen is ongeëvenaard, en biedt lezers diepgaande inzichten.
Volg ons
Fans
Fans
Fans

Riot’s focus on blending mentorship with a 2v2 format feels like a smart way to bridge the gap between casual and hardcore players—imagine learning combos while your buddy has your back. Plus, the live service angle hints at a game that’s not just a one-and-done release but a growing, evolving experience, which is always a win in my book.

It’s cool to see Riot tackling the steep learning curve of fighting games head-on with a mentorship system—kinda feels like they’re building a fighting game community from the ground up. The 2v2 format and live service approach could really shake things up, making it less intimidating for newbies while keeping vets engaged.