Dan Houser, medeoprichter van Rockstar Games en schrijver van GTA 5, experimenteert met AI-technologie voor zijn volgende game, maar heeft erkend dat het "nog niet zo nuttig is als sommige bedrijven doen geloven". Tijdens een optreden op Channel 4's Sunday Brunch sprak hij over de huidige staat van de game-industrie en de snelle ontwikkelingen in A.I. technologie. Houser gelooft dat de industrie kan afdwalen naar geldzucht, maar is optimistisch over de creatieve mogelijkheden van interactieve verhalen. Zijn upcoming project, Absurdaverse, en de bijbehorende roman “A Better Paradise” zijn gesitueerd in dezelfde wereld en zijn geïnspireerd door de AI-revolutie.
Wat is de rol van AI in Dan Housers nieuwe game?AI speelt een belangrijke rol in zowel de ontwikkeling van de game als het verhaal, maar volgens Houser is de technologie nog niet op het niveau dat het alle problemen kan oplossen.
Grand Theft Auto VI is een aankomende titel die veel hype genereert binnen de gamegemeenschap. De Grand Theft Auto-franchise staat bekend om zijn open wereld gameplay en meeslepende verhalen. Dan Houser heeft een lange geschiedenis bij Rockstar Games, waar hij verantwoordelijk was voor het creëren van iconische elementen die de serie definieerden. Nu, met zijn nieuwe studio Absurd Ventures, lijkt hij van plan te zijn om de grenzen van narratieve ervaringen verder te verleggen door de integratie van AI. Deze technologie wordt steeds relevanter, vooral nu ontwikkelaars als Ubisoft en Keywords Studios het potentieel van AI verkennen voor het verbeteren van game-ervaringen.
Reacties
It's refreshing to see industry veterans like Houser keeping it real about AI's current capabilities rather than jumping on the hype train. His balanced approach of exploring AI's potential while acknowledging its limitations feels like the smart play for pushing gaming forward.