Quantcast
Rockstar medeoprichter: waarom een GTA-film nooit logisch leek
Artikel overzichtNintendo Switch games overzichtPlayStation 5 games overzichtReview overzicht

Rockstar medeoprichter: waarom een GTA-film nooit logisch leek

Jun 27, 2024 3:10 PM

Rockstar Games mede-oprichter Dan Houser heeft verklaard dat het maken van een Grand Theft Auto (GTA) film "nooit zin heeft gehad." De reputatie en economische risico's van de GTA-franchise maakten het niet aantrekkelijk om een film te produceren. Houser benadrukt dat het maken van een slechte film het merk kan schaden en dat het financieel niet logisch is aangezien de videogames zelf al enorm succesvol zijn. Sinds de lancering in 2013 genereerde GTA 5 meer dan $1 miljard binnen drie dagen, en de verwachtingen zijn hooggespannen voor de release van GTA 6 in herfst 2025. Ondanks de populariteit van videogame-aanpassingen zoals Sonic the Hedgehog en Minecraft, blijft Rockstar terughoudend om zijn eigendommen aan te passen naar films, ook al zijn er in de loop van de jaren verschillende concepten voorgesteld, waaronder een met Eminem.

Zal GTA 6 beschikbaar zijn op de PC?

Hoewel de trailer van GTA 6 de game aankondigde voor PlayStation 5 en Xbox Series X en S, was er geen melding van een PC-release. Dit heeft enige frustratie veroorzaakt onder PC-gamers, maar het is niet ongebruikelijk voor Rockstar om PC-versies later uit te brengen, zoals ze hebben gedaan met eerdere titels.

Grand Theft Auto, ontwikkeld door Rockstar Games, introduceerde zijn eerste game in 1997. De serie staat bekend om zijn open-wereld gameplay waarin spelers steden vol misdaad verkennen. Met indrukwekkende verhaallijnen en gedetailleerde werelden heeft de franchise een enorme impact gehad op de game-industrie. GTA V, uitgebracht in 2013, bood een enorme kaart gebaseerd op Los Angeles en zette nieuwe standaarden voor wat een open-wereld game kon zijn.



Samira Khan avatar
Geschreven door:

Samira Khan

Samira Khan is een verhalenenthousiast met een scherp oog voor storytelling in spellen. Haar literaire benadering van gamekritiek onderzoekt thema's, karakterontwikkeling en plotstructuur, waardoor ze een aanhang krijgt onder gamers die de kunst van het vertellen waarderen.

Lees meer artikelen van: Samira Khan

Volg ons


Login or register to join the conversation
Bekijk meer artikelen